אלון בן דוד בראיון ל'כיכר השבת': ניתן להגיע להסדר עם החמאס

הפרשן הצבאי של ערוץ 10, אלון בן דוד בראיון וידאו מיוחד ל'כיכר השבת': "בשלב הנוכחי בו אנחנו נמצאים אפשר להגיע להסדרה שתבטיח שקט לתושבי הדרום. בפעולה קרקעית יש סיכון לא קטן". וגם: האם התקשורת והכתבים הצבאיים משפיעים על ההתנהלות המדינית? • צפו בראיון מיוחד (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ישי כהן. תמונה: פלאש 90)

בין שידור לשידור היישר מהדרום התפנה הפרשן הצבאי הבכיר אלון בן דוד מ'חדשות ערוץ 10', לראיון מיוחד ל'כיכר השבת'.

אתה מסכם כרגע את המבצע כמוצלח?

"למבצע הזה היו מלכתחילה מטרות מאוד מאוד צנועות, המטרה הייתה להחזיר במשהוא את ההרתעה ולעשות איזה שהיא הסדרה בעזה שתבטיח שקט לישובי הדרום, אני חושב שבשלב הנוכחי בו אנחנו נמצאים אפשר להגיע להסדרה כזאת, כלומר החמאס ספג מכה מאוד קשה, לא מכה אנושה"

"אני לא חושב שמישהוא התכוון להוריד את החמאס על הברכיים, או לפרק את שלטון החמאס, אלא להבהיר להם שנחצה גבול ומעכשיו צריך להגיע להסדרה אחרת, ועכשיו השאלה איזה מעשה מדיני יבוא בעקבות המעשה הצבאי, כלומר - מה ישלים אותו, ואיזה סוג של הסדר יהיה ניתן להשיג מול החמאס בתיווך מצרי ובערביות בין לאומיות".

לצאת עכשיו להפסקת אש זה נכון?

"הפסקת אש זה אמירה כללית, השאלה מה ההסכם שעומד מאחורי הפסקת האש, אם זה הפסקת אש שבאמת מסדירה את היחסים עם עזה ומבטיחה שקט ארוך טווח לישובי הדרום - זה הרעיון, מהסיבה הזאת יצאנו למבצע, וזה מה שאנחנו מנסים להשיג, אף אחד לא חשב במבצע הזה למוטט את שלטון חמאס או להחליף אותו".

יהיה נכון להכנס קרקעית לעזה?

"אני חושב שכרגע השאיפה, לפחות של הצמרת בטחונית צבאית זה לא להגיע לפעולה קרקעית, כי פעולה קרקעית יש בה הרבה מאוד סיכונים גם מבחינת נפגעים מכוחותנו, גם מבחינת הרבה מאוד נפגעים לצד השני, אם אפשר להשיג את ההסכם הזה בלי כניסה קרקעית אז עדיף לנו שיחסכו אותה".

עד כמה ההתערבות המצרית משפיעה על הגורמים במדינת ישראל?

"המצרים הם כמעין מתווכים, הם שומעים את הדרישות שלנו ואת הדרישות של הצד השני ומתוך זה מנסים לנסח איזה הסכמה, אז בהקשר הזה אני חושב שבישראל רצו מאוד לראות אותם כמתווכים".

אתם, הכתבים והפרשנים הצבאיים משפיעים על מקבלי ההחלטות בישראל?

"הכתבים הצבאיים? לא, אני חושב שהתפקיד שלנו לדווח ויכול להיות שאנחנו אכן מביעים דיעה כי אנחנו פרשנים, אבל ההשפעה שלנו על מקבלי ההחלטות היא שולית מאוד, זה הוכח בצורה מאוד ברורה במלחמת לבנון, שבה הייתה ביקורת מאוד קשה בתקשורת, לפחות בחדשות ערוץ 10, על הצורה שבה המלחמה התנהלה ולא ראיתי שהביקורת הזאת השפיעה".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר