צפו: נתניהו מספר על משפחת חמיו שנכחדה בשואה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיפר במהלך אירוע "לכל איש יש שם" שנערך במשכן הכנסת, על משפחתו של חמיו, שליח ישיבת 'נובארדוק' שנכחדה בשואה • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90. לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בכנס 'לכל איש יש שם'' הנערך במשכן הכנסת בירושלים וסיפר על חמיו שמואל בן ארצי שהיה שליח ישיבת 'נוברדוק' לארץ ישראל.

"חמי שמואל בן ארצי ז"ל" פתח נתניהו את דבריו: "שעזב אותנו לפני שנה, היה אוד מוצל, בגיל 18, בשנת 1983, עלה היחיד ממשפחתו - כחלוץ, שליח של ישיבת נוברדוק לבני ברק, אח"כ עלה לפרדסים, היה מורה ומחנך שהעמיד דורות רבים של תלמידים, חוקר התנ"ך, אוהב התנ"ך, חבר בחוג התנ"ך הראשון של דוד בן גוריון, והעמיד דורות של תלמידים וגם בני משפחה".

נתניהו שהתקשה לדבר, אמר: "אבל שמואל ז"ל, מלבד אישיותו הנפלאה, היה סופר גדול, הוא היה משורר גדול, ושיריו הראשונים נכתבו בארץ ישראל, בתחילת המלחמה, כשעוד לא ידעו, והוא לא ידע שמשפחתו נטבחה, ושיהדות אירופה, שהייתה כל כך יקרה לו, גם היא עלתה באש".

"הנה מה שהוא כתב בתחילת 1943. זה לא היה אני, זה לא היה אני שפיו פער ללחם ומרק, זה היה אחד אחר שאשר אכל שתה ולא נחנק. לא באפי עלה עשן זה העולה אני התמים. לא בעיניי קראתי בעיתון אחיי למות תמים. זה לא היה אני אשר ניפץ ראשו בצור הלז. זה לא היה ליבי שלא התפקע גם עם כצור הוא עז".

"משפחתו של חמי, אביה של אישתי, שמואל בן ארצי ז"ל, מבִּילְגוֹרַיי שבפולין, שנספתה כולה בשואה" אמר ראש הממשלה, והקריא את שמות הנספים במשפחת חמיו: האבא: (סבה של אשתי) משה הון (בן זאב הון). אשתו: אִיטָה הון. אחותו התאומה: (של חמי ז"ל) יהוּדִית בת משה הון, בת 24. האחים: מאיר הון, בן 18. שמעון צבי הון, בן 16. אריה (לֵייבּ) הון , בן 13 ואחותו הקטנה: פֶּיסָלֶה הון, בת 10. מהעיירה טָארְנוֹגְרוֹד: דודתו (אחות האבא) – מָאטֶל קֶנִיגְשֶטֶיין ובנה הִילל בן יחזקאל ובתה הבכורה, (בת זאב הון). הדוד – מנדל הון, אשתו ושני ילדיהם. מהעיירה בִּילְגוֹרַיי: הדוד אברהם טאוּבֵּר, אשתו, ביתו ובנו. הדודה רחל טאוּבֵּר, שלושת בניה: אברהם, יעקב ושלמה, נשותיהם וילדיהם. הדודה הִינְדָה ובעלה יחזקאל. הדודה הֶנְדֶל, בעלה וילדיהם. הדודה פָאלֶה ושתי בנותיה. יהי זכרם ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר