בעתיד • פרק שלישי בסדרה

בונים את העתיד: כך תיראה ירושלים הבנויה!

עונים על השאלה הכי מסקרנת: איך תיראה ירושלים בעתיד הקרוב? • מהתשתיות, דרך התחבורה ועד המנהרות שיחוללו מהפכה של ממש ומניעת פקקים • כל התשובות (חדשנות)

(צילום: יח"צ)

העיר ירושלים שינתה את פניה ובשנים האחרונות היא מצויה בעיצומה של מהפיכה, אשר לא נראתה בעיר זה עשרות שנים. מדי שבוע, נחנך מיזם חדש, אם זה של שדרוג רחוב, כיכר או פארק שעשועים חדש. גם פיתוח הרכבת הקלה וכבישי הגישה חדשים לעיר, קורמים עור וגידים והנסיעה בהם היא רק עניין של זמן.

ביוזמתו והכוונתו הישירה של ראש העיר מר משה ליאון, אשר נושא התשתיות ושיפור פני העיר חשוב לו באופן אישי, שודרגו בשנת 2021 יותר מ-15 רחובות באופן מלא, זאת לצד ביצוע עבודות תחזוקה שוטפות ברחבי העיר. הכל בעלות של יותר מ-130 מיליון שקלים.

איך יראו הכבישים בירושלים? היכנסו לסיור >>>

במטרה לממש את מדיניות ראש העיר, פועלת העירייה, יחד עם צוות תוכנית אב לתחבורה, משרד התחבורה ובביצוע חברת מוריה, לקידום, תכנון ופיתוח תשתיות התחבורה בעיר, תוך מתן דגש על מערכות להסעת המונים – קווי רכבת קלה, הקמת מת"צים (מסלולי תחבורה ציבורית) בצירים מרכזיים ועמוסים, פיתוח דרכי הגישה לעיר וכן פיתוח וסלילת שבילי אופנים במסגרת תוכנית אב עירונית לסלילת 200 ק"מ של שבילים.

עשרות קווי רכבת חדשים בנקודות בעיר (צילום: יח"צ)

איך תיראה התחבורה בקרוב? כל הפתרונות כאן >>>

לצד פיתוח תשתיות התחבורה, ממשיכה העירייה בפעילותה השוטפת לשדרוג גני משחקים ופארקים בשכונות ולשדרוג תשתיות הרחובות בעיר ירושלים, תוך מתן דגש על נראות המרחב הציבורי וניקיונו.

ניצני מהפכת התשתיות מורגשים בכל רחבי עיר הבירה, ובשנים הקרובות יוכלו התושבים והמבקרים בעיר לחזות בתוצאות מהפכה זו.

הפרדת מפלסים להקלה בפקקים (צילום: יח"צ)

אחד המיזמים הגדולים של העירייה הינם המנהרות. בכדי למנוע פקקים מבוצעת הפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, וכן מתבצעות עבודות לכרייה של 4 מנהרות מתחת לשלושה צמתים ראשיים: הגבעה הצרפתית, הקברים וקוקה קולה. בנוסף להקמת המנהרות יתווספו שני נתיבי תנועה לכל כיוון בציר יגאל ידין, ישודרגו תשתיות, הסדרי תנועה ובטיחות גם של צירי התנועה הסמוכים ויבוצעו עבודות פיתוח נופי. תקציב הפרויקט נאמד בכ- 1.2 מיליארד ש"ח.

העירייה ערה לאתגרי עומסי התנועה בעיר עקב מהפכת התשתיות העוברת על העיר, בוחנת אותה לאורך כל הדרך ועושה את המיטב כדי להעניק פתרונות ראויים לתושבים. העיר ירושלים נמצאת בעיצומה של מהפכה בתחום תשתיות התחבורה ובתנופה אדירה בכל הקשור להצבת פתרונות חלופיים לרכב הפרטי ועבודות אלו, מבוצעות תוך כוונה כי ירושלים, תהיה העיר הראשונה בישראל שתצא מהפקקים.

בואו לירושלים הבנויה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר