הצהרה כלכלית

נתניהו: נוסיף מענקים גבוהים לאזרחים שפונו בגלל המלחמה

ראש הממשלה ושר האוצר קיימו הצהרה משותפת בסיום ישיבת הקבינט החברתי כלכלי | נתניהו: "נוסיף מענקים גבוהים לאזרחים שפונו בגלל המלחמה" | סמוטריץ': "נמשיך לחזק את האזרחים ולתת מענה לעסקים תוך שמירה על הכלכלה הישראלית" (חדשות)

יהודה גל | כיכר השבת |
נתניהו וסמוטריץ' (צילום: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ)

הקבינט החברתי כלכלי בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ובראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התכנס היום (רביעי) לדיון חשוב בנושא התנהלות העורף בזמני המלחמה.

במהלך הקבינט נדונו ארבעה נושאים: מתווה שיפוי ארנונה למגורים בערים שפונו, עדכון על מתווה מענק לעובדים ולעסקים, מתווה מענק לעובדים בתחום הבניין והחקלאות והמלצת הקבינט החברתי כלכלי לקבינט המדיני בטחוני בנושא שגרת העסקת פלסטינים. בנוסף, השרים קיבלו סקירה מראש רשות החירום הלאומית יורם לרדו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני רוצה לחדד את הכמות הכספית שאנחנו הולכים להעביר לטובת אזרחי ישראל - אנחנו כבר הוצאנו מיליארדים רבים לעזור למפונים, לעזור למשפחות החטופים והנעדרים, לעזור לרשויות בצפון ובדרום, למשרתי המילואים ולעסקים; אבל אנחנו הולכים להביא הרבה יותר רק לחודשיים שנשארו - נובמבר, דצמבר.

שר האוצר יביא בשבוע הבא תקציב מתוקן לנובמבר-דצמבר שיכלול כ-13 מיליארד שקלים לסיוע אזרחי. זו תוספת ענקית. למשל, אנחנו מוציאים לעסקים פי ארבעה ממה שהוצאנו בקורונה. פי ארבעה. ואנחנו הולכים להוציא כאן סכומים גדולים מאוד. לא יחסר כסף.

אנחנו נדאג שהכסף הזה יגיע למי שצריך להגיע. זה אומר שאף אחד לא יישאר מאחור. אין בעיה כספית. מדינת ישראל מספיק חזקה מבחינה כלכלית כדי לעמוד בזה וזה יעזור לנו לנהל את המלחמה במקביל ליעדים האחרים שלנו. עורף חזק נותן לנו גם חזית חזקה במלחמה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "ראש הממשלה הגדיר בדיון הקודם חמישה יעדים, אמרתי שהיעד השישי זה לתכלל ביניהם ולהבטיח לעשות אותם ביחד, ואני רוצה באמת לומר לאזרחי מדינת ישראל: יש ממשלה, יש מדינה, היא נותנת רשת ביטחון מלאה. מלחמה, מורכב, לפעמים לוקח זמן. משרד החינוך, הרווחה, הפנים, הבריאות, העבודה, ביטוח לאומי, כלל המשרדים, משרד השיכון על המקלטים, כולם כאן לוקחים אחריות מלאה. למעלה מ-100 אלף איש שפונו מבתיהם תקופה ארוכה מקבלים את המעטפת הכי טובה שאנחנו יכולים ומשתדלים כל הזמן להשתפר.

אני רוצה לומר בצורה חד משמעית - אין שום צורך שמתעכב כי צריך כסף. אל תקנו את השקרים האלה. כפי שציין ראש הממשלה, אנחנו כבר בשבוע הבא בעזרת השם גם בממשלה וגם בכנסת בשלוש קריאות מגדילים את התקציב. כן, יש שינוי סדרי עדיפויות, יש התייעלות בתוך התקציב הקיים, המלחמה מחייבת, אבל יש גם הרחבה ותוספת מענה לצרכים האזרחיים כדי שנוכל לעמוד בכל מה שעם ישראל צריך עכשיו.

ישיבת הקבינט הכלכלי (צילום: קובי גדעון /לע"מ)

כדי שהחברה הישראלית תהיה מלוכדת, חזקה, נחושה, מגבה במאה אחוז ראש הממשלה, אותכם חברי קבינט המלחמה ואת מפקדי צה"ל, את הלוחמים והחיילים הגיבורים שלנו עכשיו בכל החזיתות ונותנת להם את אורך הנשימה הדרוש כדי לנצח ראש הממשלה, תביאו לנו בעזרת ה' ניצחון מוחץ, מהר. העורף כולו מאחוריכם בעניין הזה".

בנושא הארנונה הוחלט כי הממשלה תעניק פטור מתשלום ארנונה למגורים ביישובים שפונו, תוך שיפוי מלא לרשויות המקומיות ושיפוי מלא לעסקים על תשלום ארנונה עסקית. ההחלטה עברה פה אחד.

בנוסף, שרי הקבינט עודכנו בדבר מענק לעסקים ולעובדים במטרה להחזיר עובדים למקום עבודתם. המתווה כולל תקצוב של 3,000 ש"ח לחודש לעובדים מפונים שחוזרים לעבודה. המעסיקים יהיו זכאים לשיפוי מלא על עלויות שינוע והוצאות.

כמו כן, שרי הקבינט עודכנו על מענק לעובדים חדשים שיכנסו לענף החקלאות והבניין ויקבלו מענק של 3,000 ש"ח בכל חודש בחודשיים הראשונים ומענק של 4,000 ש"ח בחודש השלישי. במקרה בו העבודה תהיה באיזור שפונה על ידי רח"ל, המענק יהיה כפול ויעמוד על 6,000 ש"ח בכל חודש בחודשיים הראשונים וב-8,000 ש"ח בחודש השלישי.

השרים דנו בנוסף, לבקשת הקבינט המדיני בטחוני, בסוגיית הכנסת פועלים ערבים מיו״ש, ברקע המלצת השב״כ להכנסה מבוקרת של מספר מצומצם. הדיון הסתיים ללא המלצה בנושא זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר