זעקת המשפחות

עצרת למען שחרור החטופים מעזה: "תחזירו אותם עכשיו"

עשרות אלפים השתתפו הערב בעצרת למען החטופים שנערכה בכיכר החטופים במרכז תל אביב | הנשיא לשעבר ריבלין: "אני פונה למנהיגים ולמנהיגות ברחבי העולם - עשו הכול לשחרר את החטופים" | שר החינוך לשעבר פירון: "חרב עולמה של כל המדינה" (חדשות)

יהודה גל | כיכר השבת |
עצרת למען החטופים בתל אביב (צילום: Photo by Avshalom Sassoni/Flash90)

שש שבתות חלפו מאז הטבח הנורא ביישוב הדרום וחטיפתם של מאות לרצועת עזה, עשרות אלפים השתתפו הערב (מוצאי שבת) בעצרת לשחרור החטופים המוחזקים בשבי חמאס, שנערכה ברחוב שאול המלך מתחם "כיכר החטופים" בתל אביב.

באירוע המרכזי השתתפו בין היתר נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין ושר החינוך לשעבר הרב שי פירון.

לפי הדיווח באתר 'דבר' (דפנה איזברוך) הנשיא לשעבר קרא בנאומו: "אחיותיי אחיי, אין לי מילים ואני לא יכול לתאר את הקושי שלכם העומדים כאן בשם יקיריכם האהובים, אני כאן לומר לכם: אני אתכם בקריאה הבלתי מתפשרת להשיב את החטופים והחטופות הביתה!"

עוד אמר: "אני פונה למנהיגים ולמנהיגות ברחבי העולם ולכל אלה שתומכים בכל ליבם בחופש, שפגשתי בעבודתי כנשיא המדינה ובשבועות האחרונים – עשו הכול לשחרר את החטופים ולהשיבם הביתה. כאן הזעקה צריכה להישמע מפיכם", הוסיף ריבלין.

מעין צין, אמן של דפנה (15) ואלה (8) שנחטפו בקיבוץ נחל עוז: "239 אנשים חפים מפשע הלכו לישון במיטתם ואיבדנו איתם קשר. ילדים קטנים, גברים ונשים, סבים וסבתות, הם היו אנשים תמימים, מקבלי ההחלטות חייבים להחזיר את היקירים לנו".

צין אמרה בהתרגשות: "איפה הצלב האדום? איך ייתכן שעוד לא ביקשו לבדוק את מצב התינוקות? מה מצבם, מה אוכלים? מה עם המבוגרים, האם מקבלים תרופות? הם ישנים? איפה ישנים? על מזרן, על רצפה? הילדים מחובקים? איך מתמודדים עם רעש המלחמה? יש שם אנשים עם מוגבלויות, איך הם מתמודדים? לא ביקר אותם אף נציג של הצלב האדום",

"הארגון שאמור לדאוג לשלום אזרחים לא טרח לבדוק את שלום אזרחנו. ומה עם האו"ם? קוראת לעולם להתעורר, עמינו עובר שואה שנייה. תתעוררו, היום זה אנחנו מחר זה אתם, אם יקרה משהו לחטופים שלנו האחריות תהיה גם שלכם".

הנשיא לשעבר ריבלין בעצרת (צילום: Photo by Avshalom Sassoni/Flash90)

הרב שי פירון, נשיא תנועת 'פנימה' ושר החינוך לשעבר אמר: "למעלה מחודש הלב שלי מרוסק לרסיסים. רסיס אחד שמתפלל לשלום חיילינו, רסיס עם הפצועים, רסיס מנחם אבלים ורסיס אחד כואב עם מחשבות על החטופים. בלילה שומעים בכי של תינוק בבוקר חושבים על צרכיהם של הקשישים. חרב עולמה של כל המדינה. לא באנו רק להושיט יד להגיד שאנחנו יחד, זה מובן מאליו. גם לא באנו לדרוש מהממשלה להחזיר אותם הביתה גם זה מובן מאליו. גם לא לומר יחד שהגנה זאת המחויבות הכי בסיסית של מדינה גם זה מובן מאליו. החזרת החטופים חלק מתמונת הניצחון לא רק כי זה הדבר הנכון והמוסרי לעשות אלה כי היא מבדילה אותנו מהאכזריות".

(צילום: Photo by Avshalom Sassoni/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר