מלחמה על הבית

אושר בממשלה: עשרות אלפי עובדים זרים יגיעו לישראל לתגבור ענף הבניה

מאז פרוץ המלחמה נוצר מחסור חריף של עובדים בענף הבניה והממשלה אישרה אתמול הליך מהיר לגיוס עובדים זרים חדשים, מלבד אלפי עובדים חוזרים שיגיעו לישראל | השר גולדקנופף: ״דאגה לקורת הגג לתושבי המדינה לא יכולה להמתין לתום הלחימה״ (חדשות)

יהודה גל | כיכר השבת |
שר השיכון גולדקנופף עם יו"ר ועדת הפנים יעקב אשר (צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90)

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את הצעת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, להבאתם ארצה של 10,000 עובדים זרים לענף הבניה עד סוף השנה האזרחית הנוכחית בעוד כחודש וחצי.

בנוסף, יוכלו להגיע 8,000 פועלים זרים שנחשבים כעובדים חוזרים.

העובדים יגויסו בהליך מהיר, שלא מתוך הסכמים בילטרליים (בין מדינתיים), מאחר שיש חשש במדינות מסוימות לשלוח עובדים לישראל בתקופת המלחמה. לדברי משרד הבינוי תהיה שמירה על העקרונות של ההסכמים בין המדינות.

במקביל, משרד הבינוי והשיכון מקדם הסכמים בילטרליים עם מדינות שונות, ולאחרונה נחתם הסכם הבילטרלי עם הודו. בשבוע שעבר אישרה הממשלה גם הבאת כ-5,000 עובדים לענף החקלאות שלא באמצעות הסכמים בילטרליים.

המתווה להבאה של אלפי העובדים הזרים אושר בממשלה לאחר דיונים שקיימה בשבוע שעבר ועדת הפנים של הכנסת והדרישה של יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, להבאה מיידית של עובדים לענף הבנייה המוקפא.

לפי המתווה שאושר, תאגידי כוח אדם יוכלו לגייס פועלים באופן עצמאי, וכך להביא מסה גדולה של עובדים במהירות. בדברי ההסבר בהצעת המחליטים שגיבש משרד הבינוי והשיכון צויין כי קיים חשש שעצירת פעילות ענף הבנייה תגרום לנזק ממשי למשק, שיוביל "להשפעה על מחירי הדיור לאחר המלחמה, תוך השפעה דרמטית על השוק כולו ועל הריבית במשק"

הסיבה שבגללה נמנעים בשגרה מלפעול שלא באמצעות הסכמים מסודרים בין המדינות היא החשש מסחר בבני אדם, גביית דמי תיווך מופקעים מהפועלים, וחשש מאיכות ירודה של העובדים. המתווה שהוצע גיבש קריטריונים למנוע זאת. המתווה נבחן ע"י הצוות המשפטי פני אישורו.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף מסר: "המשך תפקוד ורציפות העבודה הם צו השעה. שימור היכולות בענף הבנייה, משמעותו דאגה לקורת הגג לה זקוקים כל תושבי המדינה, וזה לא יכול להמתין לתום הלחימה. לפי הערכות המתבצעות במשרדנו יום יום, אנו מייצרים יחד עם שותפינו במשרדי הממשלה ובעלי המקצוע פתרונות מיידים במענה לצרכי השטח, ולצידם מבססים כלים לשמירה על הענף פעיל וחזק גם בטווח הארוך״.

בתוך כך, משרד הבינוי והשיכון פועל לקידום מואץ של שימוש בטכנולוגיות חדשניות מתועשות לבנייה למגורים, אשר יסייעו בבנייה עם הפחתה של כמות העובדים הנדרשים, ויקצרו את משך הבנייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר