עליית מדרגה 

גל האנטישמיות בעולם: מאסק תמך בציוץ שמסית נגד יהודים

על רקע עליית האנטישמיות בעולם: משתמש ברשת החברתית X כתב כי "הקהילות היהודיות דחפו בדיוק את אותה שנאה נגד לבנים שהם רוצים שיפסיקו להשתמש כעת נגדם" הבעלים של הרשת אילון מאסק הגיב לו: "אמרת את האמת לאמיתה" | רק לפני חודשיים הוא ערך פגישה מתוקשרת עם רה"מ נתניהו  (חדשות) 

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילון מאסק (צילום: שאטרסטוק)

אילון מאסק, הטייקון שהואשם הרבה פעמים בכך שהרשת החברתית X שבבעלותו (לשעבר טוויטר) הפכה למקום שבו פורחת האנטישמיות הביע אתמול (רביעי) תמיכה בציוץ עם מאפיינים אנטישמיים.

"הקהילות היהודיות דחפו בדיוק את אותה שנאה נגד לבנים שהם רוצים שיפסיקו להשתמש כעת נגדם", כתב ב-X המשתמש "The Artist Formerly Known as Eric". על כך, מאסק הגיב: "אמרת את האמת לאמיתה".

הביקורת נגד מאסק מאשימה אותו בכך שהוא לא רק מתיר שיח אנטישמי בפלטפורמה שלו, אלא שהוא עצמו התבטא והתנהל כמה פעמים באנטישמיות. רק לפני כחודשיים הוא האשים את הארגון היהודי 'הליגה נגד השמצה' - כי הוא אחראי לצניחה בהכנסות של הרשת החברתית מפרסום, ואיים להגיש נגדו תביעת דיבה.

נתניהו ומאסק, אמש (צילום: אבי אוחיון /לע"מ)

בהמשך לציוץ המדובר, כתב מאסק כי "הליגה נגד השמצה תוקפת ללא הצדקה את רוב המערב, למרות שרובו תומך בעם היהודי ובישראלים". עוד ציין המיליארדר כי הוא "נפגע עמוקות מהמסרים של קבוצות כמו הליגה נגד השמצות שמקדמות גזענות אנטי-לבנה, גזענות אנטי-אסיאתית או כל סוג אחר של גזענות".

יוזכר כי למרות התנהלותו הבעייתית של מאסק כלפי היהודים ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש איתו בביקור האחרון שלו בארצות הברית לפני כחודשיים.

בפגישה בין נתניהו למאסק, ראש הממשלה אמר לו: "חופש ביטוי הוא בבסיס הדמוקרטיה, אני יודע שאתה מתנגד לאנטישמיות. כל מה שאני יכול לומר זה שתמצא במסגרת התיקון הראשון לחוקה דרך לעצור לא רק אנטישמיות, אלא כל שנאה קולקטיבית לעם - שאנטישמיות מייצגת. אני מקווה שתצליח בזה, זו לא משימה קלה"

מאסק השיב אז: "אני נגד להתקיף כל קבוצה. אנחנו לא יכולים לעשות את זה אם יש שנאה ושליליות. אני מתנגד לאנטישמיות ונגד כל דבר שמקדם שנאה וקונפליקט. יש 600 מיליון משתמשים ב-X , ו-200 מיליון פוסטים ביום. לא נקדם שנאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר