בעוד כחודש 

בשיא החורף: רשות החשמל מודיעה על עליית מחירים חדשה 

בעוד כחודש, בזמן שהחורף הישראלי יהיה בשיאו ולמרות המלחמה שיוצרת התמודדות כלכלית לא פשוטה עבור חלק גדול מהישראלים, מחירי החשמל צפויים לעלות ב-2.6%, עלייה שצפויה להיות מורגשת בעקבות השימוש הנרחב ברשת החשמל בתקופה זו של השנה (חדשות) 

ישראל גראדווהל | כיכר השבת |
הפסקות חשמל | אילוסטרציה (יניב נדב, פלאש 90)

כאילו שהמלחמה לא מספיקה: רשות החשמל הודיעה היום (שלישי) על עלייה צפויה במחירי החשמל הביתי שצפויה להתחיל ב-1 לחודש פברואר הקרוב.

לפי שימוע ציבורי שמפרסמת רשות החשמל לעדכון תעריפי החשמל לשנת 2024, מחיר החשמל צפוי לעלות בקרוב ב-2.6%, ולאחר ההחלטה הסופית בעניין יתעדכן התעריף בתחילת פברואר הקרוב.

העלייה במחיר החשמל הינה בעקבות העלייה במדד המחירים לצרכן, עליית הריבית הכוללת בשנה שעברה (2023) כמו גם סיבות נוספות שצוינו בדו"ח.

בעוד מדד המחירים לצרכן עלה ב-2.7%, רשות החשמל החליטה להעלות את המחיר בעשירית האחוז פחות ומחיר החשמל יעלה כאמור ב-2.6%.

עוד עולה כי תעריף החשמל היה אמור לעלות בלא פחות מ-13%, אך לאור רווחים ממכירת תחנת הכוח באשכול התעריף יתעדכן בעלייה מתונה בלבד.

ברשות החשמל מציינים שמכירת תחנת הכוח הפיקה הכנסה חד-פעמית של ארבעה מיליארד שקלים ולכן התאפשרה ה"הנחה".

בעוד מדינת ישראל מתמודדת עם מצב בטחוני חסר תקדים מאז היוסדה ומשקי בית רבים נותרו ללא הכנסות יציבות בעקבות היציאה למילואים, שלא לשכוח את המפונים ומשפחות החטופים, העלייה במחירי החשמל הינה בשורה שכל ישראלי היה מעדיף לדחות, לפחות בשלב זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר