ומתי יחזרו התושבים לביתם? צפו

נגד ביידן, חמאס הזוי והתנגדות למחאה | סיכום הצהרת נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב, מסיבת עיתונאים מיוחדת במהלכה נתן סקירה לציבור על המלחמה בעזה, על הדרישות ההזויות של חמאס בנוגע לחטופים ותקף גם את בקשת ארה"ב (חדשות) 

ישראל גראדווהל | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באדר א' תשפ"ד | 17.02.24
הצהרת נתניהו, הערב | צפו (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (מוצ"ש) הצהרה מיוחדת לתקשורת, במהלכה תקף בחריפות את החלטת ארצות הברית להכריז על מדינה פלסטינית כצעד מקדים לשיחות משא ומתן. "כיכר השבת" העביר את ההצהרה בשידור חי.

בדבריו אמר ראש הממשלה כי תמצית המאבק של ישראל לשחרור החטופים הוא מו"מ ולחץ צבאי תקיף. "עד לרגע זה הדרישות של החמאס הן הזויות ומשמעותן אחת - תבוסה לישראל. ברור שלא נסכים להן. אבל כשהחמאס יירד מהתשובות ההזויות האלה נוכל להתקדם", אמר נתניהו.

נתניהו גם פנה למפוני הצפון והדרום והתחייב להם כי הם יוחזרו לבתיהם. לגבי הצפון הוא אמר כי אם הדרך המדינית לא תעבוד, זה יקרה "בדרך צבאית", איים נתניהו על חיזבאללה.

ראש הממשלה גם הדגיש כי הלחץ הצבאי עובד. "הגענו למקומות שלא חלמנו עליהם בבירת הטרור חאן יונס. לא רחוק היום שנסגור חשבון עם ראשי חמאס", התחייב ראש הממשלה.

נתניהו התייחס גם למתיחות מול ארצות הברית ברקע התוכנית לפלישה לרפיח ואמר: "אמרתי לביידן שנפעל ברפיח. מי שמנסה למנוע מאיתנו לפעול ברפיח אומר לנו 'תפסידו במלחמה' לא אתן לזה יד", הבהיר נתניהו בדבריו, והוסיף כי ישראל לא תיכנע לתכתיבים בינלאומיים.

ראש הממשלה רמז גם לכך שארצות הברית מתכננת להכיר במדינה פלסטינית ותקף זאת בחריפות. ראש הממשלה אמר כי מדובר ב"פרס למבצעי טבח השבעה באוקטובר" והבהיר כי ישראל לא תשתתף בתהליך מדיני שיבוא על רקע הכרה שכזו.

ראש הממשלה גם התייחס ל"מפלגים" ואמר כי "אלה שמנסים לפלג בינינו הם מיעוט קטן", וסיפר אנקדוטה על חייל פצוע שהותקף מילולית על ידי גורמי שמאל.

באופן חריג, ראש הממשלה הפנה בעצמו שאלה לעיתונאים בסוף דבריו והתייחס למודעות הענק שקוראות להפסקת המלחמה, ושאל את העיתונאים מדוע הם אינם חוקרים מי עומד מאחורי מודעו הענק בשווי מיליונים.

"אם היו מודעות ענק בשווי עשרות מיליונים שתומכות בי האם לא הייתם חוקרים את העניין? אני מוכן לענות לשאלות שלכם, אני מבקש ממכם גם לענות לשאלה שלי באולפנים, במערכות שלכם", סיכם ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר