"אין שני לו" 

בכיר אמריקאי ל'ניו יורק טיימס': היירוטים הלילה - היסטוריה  

בכיר אמריקאי ששוחח עם ה'ניו יורק טיימס' על יחס הממשל למתיחות בין איראן לישראל אמר על ביצועי היירוט של ישראל וארה"ב הלילה כי מדובר ככל הנראה בדבר שלא נראה מעולם בהיסטוריה הצבאית | עוד על יחס ביידן לתגובה הישראלית הצפויה (חדשות) 

ישראל גראדווהל | כיכר השבת |
יירוטים בשמי ירושלים

בכיר אמריקני שהתראיין ל'ניו יורק טיימס' דן בנושא התגובה הישראלית הצפויה למתקפה, ואף התייחס למלאכת היירוט שנעשתה בשיתוף פעולה בין מספר מדינות.

לדברי ה'ניו יורק טיימס', "בכירי הממשל התמוגגו מהתוצאות ביום שבת, כאשר כוחות ארה"ב וישראל הפילו כמעט את כל מה שנורה לעבר ישראל על ידי איראן, כולל יותר מ-100 טילים בליסטיים, הישג שאחד הבכירים אמר כי ייתכן שאין שני לו בהיסטוריה הצבאית. ירדן יירטה טילים שחצו את המרחב האווירי שלה, ואמרה שהיא שומרת על הביטחון שלה".

לאור התוצאות חסרות התקדים כאמור ביירוט המוצלח הלילה, יש הסבורים בארה"ב כי ייתכן ולמעשה ישראל כבר ניצחה במערכה וכי תגובה נוספת תהיה מיותרת.

למעשה, הנשיא ביידן וצוותו מייעצים לישראל כי מניעת הפגיעה מצד איראן בישראל הלילה מהווה "ניצחון אסטרטגי גדול", אם כי הודגש בשיחות הטלפון בין וושינגטון לירושלים שההחלטה תהיה בסופו של דבר בידיה של ישראל.

גם דבריו של הנשיא ביידן, "אמרתי לו שישראל הפגינה יכולת יוצאת דופן להתגונן ולהביס אפילו התקפות חסרות תקדים - העברת מסר ברור לאויביה שהם לא יכולים לאיים ביעילות על ביטחון ישראל", פורש כרמז על כך שעל ישראל להסתפק בכך שהצליחה לנצח ברמה ההגנתית וזאת בצורה חסרת תקדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר