היסטוריה ואקטואליה

טיול לבין הזמנים: בריכה אחת עם שלושה שמות

בריכת 'עין זכרי' או 'עין נחום' או 'עין מטרה', הינה בריכה מדהימה, נסתרת ולא מוכרת, קרוב למעיינות מפורסמים ברמת הגולן; כך תצלחו את הדרך עד למעיין ולמפל הכובש (תיירות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ היוטיוב של מדריך הטיולים שרגא שמידלר: )

פרק ג': בריכת 'עין זכרי / עין נחום / עין מטרה'; בריכה מדהימה נסתרת ולא מוכרת קרוב למעיינות מפורסמים.

טיול לבין הזמנים >>>

הירידה למעין היא לא ממש קלה, ועוברת דרך עשביה קשה. הדרך מאתגרת, אולם המעיין בסוף שווה את המאמץ. אין דרך מסומנת ומסודרת אליו. יצאנו עם שרגא למצוא את המעיין המקסים.

הבריכה מכונה 'עין זכרי', 'עין נחום' או 'עין מטרה'. הנחל הינו חלק מהיובלים של נחל משושים, ממנו המים מגיעים. המקום די נסתר, כך בשעה שהמעיינות המפורסמים מפוצצים, פה המעיין ריק לגמרי.

נראה שהמקום הינו ריק, כיון שאין שביל מסודר אליו. כדי להגיע לפה, רשמו בווייז: 'עין אמפי', ואז תמשיכו בשביל עפר ישר. לאחר שתראו כוורות דבורים בצד הדרך בצד שמאל, ובצד ימין תראו עץ, תראו לידו שביל שיורד עד למעין, אליו תוכלו להגיע אם תלכו בעקבות העשבים השמוטות והרמוסות.

הבריכה היא די גדולה, המפל בגובה שני מטר, והעומק יכול להגיע עד שלושה מטרים - ואסור לקפוץ למים כמובן. אם יתמזל מזלכם, הדגים הרבים ששוחים פה, ינקו את כפות רגליכם. נשים לב שיש במקום הרבה סרטנים.

אי אפשר לכתוב על מעין ללא קבלה; ר' שרגא שמידלר הי"ו איש עיר הזוהר צפת תובב"א מצטט את האריז"ל[1] שסבור שגול"ן הם ראשי תיבות של נשותיו ושפחותיו של השטן: גריה, ווצריה, לילית ונעמה.

הגולן היה אזור הבשן מקום מלכו של 'עוג מלך הבשן' ולכן עליו כתוב "עַרְשׂוֹ עֶרֶשׂ בַּרְזֶל" (דברים ג יא). מבאר האריז"ל ברז"ל ראשי תיבות: בלהה רחל זלפה ולאה. עוג היה טמא, וברגע שמשה רבנו כבש את עוג מלך הבשן הוא הצליח לכופף את הטומאה, ולהופכה לקדושה.

כל זה אומר לנו שע"פ האריז"ל יש בגולן כוח של קליפה, ולכן הוא נמצא מחוץ לחלק המרכזי של אה"ק שבעבר הירדן. לעתיד לבוא הגולן יהיה קדוש בדיוק כפי עבר הירדן המערבי. עד אז הקליפה תשלוט כאן.

כל זה מסביר את הגיאולוגיה המיוחדת שיש כאן בגולן - הסלעי בזלת המפורסמים שנוצרו מהרי הגעש הרבים. סלע בזלת הוא סלע קשה ובצבע שחור שלפי הקבלה צבע שחור הוא טומאה. בגולן יש כח גדול ואת שלוש הספירות הראשונות, שהם האור הגדול שנמצא כאן, וכרגע הוא בלתי ניתן להשגה.

רק בעתיד יכלו להשיג אותו, ולכן כרגע ההתיישבות בגולן היא דלילה, רק ארבעים וארבע אלף איש. לעתיד לבוא הגולן יהיה עם אור סגולי גדול, שהוא אור של שלושת הספירות כתר חכמה בינה.

• • •

אין באמור בכתבה משום המלצה לבצע את מסלול הטיול האמור. הדברים נכתבו כתיאור חוויה של הכותב, ואינם מהווים המלצה על בטיחות המסלול. כל המבקר במקום או מבצע את המסלול, עושה זאת על אחריותו הבלעדית.

כתמיד, נמליץ לגולשים היקרים לציית לשילוט בשטח מטעם הרשיות ולהקפיד על הוראות הבטיחות והוראות החוק. בכל יציאה לטבע מומלץ להתעדכן על מזג האויר, ולהתייעץ עם הרשויות המוסמכות לכך. בשמורות הטבע חלה חובת תיאום מוקדם באתר רט"ג.

לבירורים אודות כניסה למים וכו':

- מוקד המידע של רשות הטבע והגנים 3639*
- תיאום טיולים מוקד טבע 02-6247955
- קו ליער 1-800-350-550

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

[1] ליקוטי תורה פרשת תזריע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר