על מצוק | תיעוד

אב ובן נקלעו לדרך ללא מוצא; כך הם חולצו

אחרי כארבע שעות של מאמצי חילוץ, צוות של טיפוס, גלישה וחילוץ, הצליח לחלץ אב ובן, שיצאו היום לטייל על הרי הכרמל ונקלעו לדרך ללא מוצא - על צוק • צפו בתיעוד (מעניין, בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
חילוץ של אב ובן (צילום: דוברות יחידת החילוץ "גליל-כרמל")

אב ובן שיצאו היום (ראשון) לטייל על מצוק בנחל המעפילים שבשמורת הר הכרמל, נקלעו לדרך ללא מוצא, כוחות החילוץ שהגיעו למקום, חילצו אותם בס"ד בשלום.

האב והבן, איבדו את דרכם במהלך הטיול כאשר הם מצאו את עצמם סוטים מהשביל המסומן והם נתקעו על מצוק. בשל היותם במקום מסוכן, עלה חשש לחייהם ולכן הוזנקו לשטח צוותי טג"ח (טיפוס, גלישה וחילוץ) ורפואה.

לאחר פריסת מערכת חבלים וגלישה של מחלצים למקום שבו הם נתקעו, האב והבן אובטחו בחבלים והורדו מהמצוק.

חובש היחידה העניק להם טיפול רפואי ראשוני ומשם הם פונו אל מחוץ לשטח השמורה.

ארנון שדמי מחלץ ביחידת החילוץ "גליל-כרמל" מספר: "בשעת אחר הצהריים התקבלה קריאה ביחידה על מטיילים שאיבדו דרכם בכרמל. כשהתקרבנו למקום זיהינו אותם על מדרגת סלע בין שני מצוקים בגובה של כ- 10 מטרים בשטח סלעי. עלינו בציר תלול וחברנו אליהם".

"במקום נכחו אב כבן 40 וילד כבן 11 שאינם יכולים לטפס או לרדת. לאחר הגעת של צוות טג"ח התחלנו להוריד את המחולצים. העבודה נעשתה בזהירות רבה שכן הסלע במצוק הנ"ל פריך ביותר והיתה סכנה ממשית לנפילת סלעים ואבנים.
בתום כ-4 שעות סימנו להוריד את המטיילים. ממלא גאווה לדעת כי החילוץ הסתיים בשלום וכי בזכות מתנדבי יחידת החילוץ "גליל-כרמל" האב והבן יחזרו בריאים ושלמים לביתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר