מערך התנדבות ותמיכה

אקדמיה מתנדבת / אקדמיה למען כולם

אוניברסיטת בר-אילן הקימה מערך התנדבות והתמיכה כולל, בין היתר, קו חם לתמיכה רגשית, מוקד תרגום למצב חירום, מרכז חוזק לדובים לטיפול רגשי בילדים וסדרת הרצאות העשרה בזמן חירום (לימודים)

צילום מתוך האתר (צילום: יח"צ)

מתוך השבר העמוק שאנו חווים בימים אלו עולים קולות ומראות של תקווה, בדמות התנדבות חסרת תקדים, חוצת גילאים ומגזרים, למען חיילי צה"ל ולמען האזרחים והאזרחיות שביתם חרב. יוזמות התנדבותיות הוקמו בכל רחבי הארץ, אזרחים עוסקים בשינוע מזון וציוד חיילים, בגדים וציוד אישי למפונים, ידיים עובדות לשדות החקלאיים וגם בעזרה מקצועית, כל אחד לפי יכולתו: בין אם אמנים שנוסעים לשמח, טבחים ובעלי מסעדות שתורמים ארוחות שלמות, או ספרים שעוברים בין גדודי צה"ל ומפוני העוטף ומציעים את שירותיהם ועזרתם.

למערך הדיגיטלי - כנסו >>

אוניברסיטת בר-אילן גם היא משתתפת במאמץ והקימה מערך התנדבות ותמיכה למען הכלל. במסגרת זו אוניברסיטת בר-אילן, מנתבת אנשי סגל, סטודנטים ועובדים למערכי התנדבות ההולמים את כישוריהם.

קו חם לתמיכה רגשית המופעל ע״י אנשי ונשות מקצוע מתחומי בריאות הנפש, אנשי סגל, סטודנטים, ובוגרים של התוכניות לפסיכולוגיה ולעבודה סוציאלית מספקים מענה טלפוני פתוח לקהל הרחב, זמין בימים א'-ה' בשעות 22:00-8:00 , ביום שישי בשעות 14:00-10:00 ובמוצאי שבת במספר הטלפון 03-5318811.

המחלקה לתרגום וחקר התרגום של האוניברסיטה הקימה מוקד תרגום לשעת חירום, שמטרתו לתת מענה לאנשי רווחה, חילוץ, עזרה ראשונה, סיוע למשפחות נפגעים וכדומה.המתנדבים במוקד מסייעים בתרגום של למעלה מעשר שפות זרות ביניהם רוסית, אוקראינית ויידיש.

מספר המוקד הוא *9392 שלוחה 4, הוא פועל בימים א' עד ה' מ-09:00 עד 17:00

את אנשי הפקולטה לרפואה אפשר למצוא, כמובן, במתכונת חירום בבתי החולים ובמרפאות בקהילה, אבל לא רק. הפקולטה לרפואה פתחה בגיוס חירום לרכישת 200 מכשירי אולטרא-סאונד ניידים קטנים, שישמשו את הלוחמים וצוותי הרפואה בשטחי הלחימה. מאחורי הרעיון עומד אחד הסטודנטים בפקולטה, שגויס למילואים בגבול עזה, והבין כי המכשירים החדשניים יכולים לסייע באבחון פגיעות קריטיות בשדה הקרב. כל מכשיר כזה עולה כ-$4,000, וניתן לתרום לרכישת המכשירים באתר https://did.li/J3waa. רופאיה ובוגריה של הפקולטה, המיומנים בשימוש במכשיר, התגייסו להכשיר באופן מזורז את הצוותים הרפואיים בשטח, בכל מקום ובכל זמן שיידרש.

שיתוף פעולה בין הפקולטה לרפואה, המחלקה לפסיכולוגיה והמחלקה לעבודה סוציאלית אשר יחד הקימו ״מרכז חוזק לדובים״מותאם לילדים בני 12-3 ומטרתו להגביר את החוסן הנפשי של ילדים ולהחזיר להם, באמצעות הדובי שלהם, את תחושת השליטה והמסוגלות.

למערך הדיגיטלי - כנסו >>

בית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה של אוניברסיטת בר-אילן מפעיל בשוטף קליניקה ניידת לבדיקות ראייה, וגם היא גויסה למאמץ המלחמתי. בשבועות האחרונים הגיע הניידת למקומות בהם מתאחסנים מפוני הדרום, והיא מספקת להם בדיקות ראייה, וגם משקפיים במידת הצורך.

גם על אלו מאיתנו שבעורף, המתמודדים מדי יום עם חדשות איומות, חשבו באוניברסיטת בר-אילן, והקימו סדרת הרצאות העשרה בזמן חירום, המתקיימות בזום ומתמקדות בתחומים הקשורים בהתמודדות עם שגרת המלחמה. בין השאר, ניתנו במסגרת הסדרה הרצאות העוסקות בחוסן אישי, התמודדות עם טראומה לאומית, בעוגנים מעולמות הטיפול והגישור, מוטיבציה והתמודדות בזמן חירום, משבר ואובדן באגדות חז"ל, הדרכות רגשיות חסידיות בראי חקר הרגשות ועוד. בנוסף, עורכת האוניברסיטה סדרת מפגשים לקהל הרחב בנושא העצמת החוסן בעת מלחמה, תוך ניסיון לענות על שאלות כמו איך אנחנו מתמודדים בעצמנו, ואיך מגיבים לאדם במצוקה.

לאלו מאיתנו שזקוקים למעט הפוגה מהחדשות: לפודקאסט של האוניברסיטה, בר דעת, נוספה הקטגוריה "חרבות ברזל", המאגדת הרצאות העשרה בתחומים המשיקים למלחמה. למשל: איך מקימים צבא מודרני, האם הפלשתים קשורים לפלסטינאים, ואיך, בשעת קונפליקט, יכולה המוזיקה לסלול את הדרך לדיאלוג.

עם זאת, אם יש משהו שימים קשים אלו לימדו אותנו הוא שלא צריך להיות מומחה כדי להציע מעצמך – כל אחד וכל אחת יכולים לתרום למאמץ המלחמתי. לכן, מרכזת אוניברסיטת בר-אילן מערך מתנדבים המאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות – ולכל מי שמעוניין בכך - להתנדב בקהילה, במיזמים כמו העברת פעילויות לילדים ולנוער, סיוע וליווי לקשישים, עזרה למשפחות המפונים ועוד. אתר המשרות של האוניברסיטה, AcadeME, עבר הסבה לעת חירום ומשמש כעת כמסגרת המאגדת את כל מסגרות ההתנדבות הרלוונטיות במקום אחד. אם גם אתם רוצים להתנדב, לחזק את הכוחות הלוחמים ואת המפונים – זה המקום לחפש בו מסגרת מתאימה, כל אחד כפי יכולתו, עד שנצלח את המשבר הזה, ביחד.

למערך הדיגיטלי - כנסו >>

*אני מסכים/ה לקבל מידע ועדכונים על לימודים באוניברסיטת בר אילן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר