הרה"ח אברהם באנאך ז"ל הובא למנוחות

אתמול, בהלוויה מצומצמת של בני המשפחה ליוו למנוחת עולמים את הרב החסיד ר' אברהם באנאך ז"ל מזקני וחשובי הקהילה באנטוורפן, בלגיה (דיין האמת)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

אתמול (רביעי), בהלוויה מצומצמת של בני המשפחה ליוו למנוחת עולמים את הרב החסיד ר' אברהם באנאך ז"ל מזקני וחשובי הקהילה באנטוורפן בלגיה.

ר' אברהם נולד בשנת תרצ"ב בגליציה להוריו ר' דוב וגעלא באנאך ז"ל נין ונכד לבעל ה'פני יהושע', 'שארית יוסף', תוי"ט ור' שמעלקא מניקלשבורג.

בעודו ילד ברח עם הוריו ממקום למקום מאימת הנאצים ימ"ש, כשבהמשך הופרד מהוריו למחבוא נפרד, ואף הוחבא תקופה קצרה עם עוד ילדים יהודים במנזר בצרפת שם ניצל בהשגחה פרטית במיוחד, כשהנאצים ימ"ש באו לחפש אחר ילדים יהודים במקום.

לאחר המלחמה התאחד עם הוריו שניצלו בחסדי שמים ועברו יחד לאנטוורפן, שם למד בימי בחרותו אצל מו"ר הרה"ג ר' יצחק קאפלמאן שחיבה יתירה הייתה ביניהם גם לאחר חתונתו.

בהגיעו לפרקו נשא לאשה את מרת בריינדל לאה בת ר' ישעיה יצחק עדעל מאנטוורפן. לאחר חתונתם קבעו את ביתם באנטוורפן שם שלח ר' אברהם ידו במסחר. היה ידוע כבעל צדקה עם לב רחב, שידו פתוחה לכל דבר שבקדושה. ביתם היה פתוח לכל אורח ונצרך למן החשובים שבעם ולכל אדם שבא לבקש את עזרתו. היה איש שמח ומלא מרץ, אשר רבים נהנו להיות בקרבתו. לא חסך מכוחו ומהונו ליהנות ולעזור לכל אדם, בעת שמחה או ח"ו בעת צרה.

בד בבד נקשר מאד למו"ר ר' איציקל מפשווערסק זצ"ל ולחתנו ר' יענקל זצ"ל ובכל דבר וענין לא עשה בלא שקיבל עצה וברכה, כמו"כ היה קשור מאד להבדיל בין חיים לחיים לאדמו"ר וכמו"כ היה לו מקום של כבוד אצל האדמו"ר מטשערנוביל.

לפני כחצי שנה נפטרה אשתו ע"ה ומאז נחלש מאד עד שאתמול השיב את נשמתו ליוצרה.

זכה לראות בנים נכדים ונינים ההולכים בדרך ה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר