הרב אוברמן מדבר לראשונה:

"בני ריחם ושילם בחייו; אל תאמינו לכלי-התקשורת"

יממה לאחר שבנו אליהו נהרג, אביו, הרב אהרן-לייב אברמן מדבר לראשונה בראיון בלעדי, בו הוא עושה סוף לכל השמועות המרושעות סביב בנו. "אל תאמינו לכלי-התקשורת החילוניים, הם רק מחפשים את החרדים. בני שילם מחיר אישי על דאגתו לאותו בחור", הוא אומר. וחשיפה: מה אמר האדמו"ר מקאליב? (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |

"אני קורא לכל הציבור: אל תאמינו למה שהתקשורת החילונית אומרת. התקשורת יצאה מגדרה ועשתה חילול השם גדול מאוד. אני אדם שלא מדבר בדרך כלל נגד אף אדם, אבל הפעם החלטתי לחרוג ממנהגי" - כך, במילים אלו, מגיב הרב אהרן-לייב אוברמן, אביו של אליהו אוברמן ז"ל, לשמועות המרושעות בכלי-התקשורת בנוגע לבנו שנהרג ביום רביעי בלילה מירי של חברו הטוב.

בראיון בלעדי שהעניק לעיתונאי חיים גריידינגר מ"הקול החרדי", דיבר הרב אוברמן, לראשונה, על הפרשה שמטלטלת את הציבור החרדי.

"מקבלים את הדין באהבה"

"ביום רביעי בלילה, כשקיבלתי את המידע על הנושא, הבנתי שהמצב לא טוב. הגעתי לזהות את הבן שלי. היה מאוד קשה לראות כזה דבר. לא קל לדבר על כך", תיאר הרב אוברמן, המשמש כיו"ר ארגון החסד הגדול "לב מלכה".

"יש דברים שאנחנו לא מבינים. אנחנו צריכים לקבל את הדין באהבה", אמר האב על מות בנו, בקול נחוש וצלול.

הוא תיאר את מעשיו הטובים של בנו: "בשלושת החודשים האחרונים, הרבנית מקאליב שכבה במצב קשה. בני היה איתה ודאג לה. האדמו"ר מקאליב אמר לבני: אם אתה רוצה שאני יהיה רגוע, אתה חייב להיות איתה. זה לא היה קל - להיות איתה בחגים; פסח וכדומה. הילד הזה עמד עם הרבנית שלושה חודשים, בלי שום שעון.

"אתמול בלילה", סיפר אוברמן, "האדמו"ר אמר לי - שבשבילו, הבן שלי, זה לא גבאי שנפטר, אלא בן שנפטר. הוא היה אצלו בבית שבע שנים. הוא ילד מיוחד. הציבור הגדול שהגיע להלוויה, לא הגיע בשבילי, אלא בשבילו. הוא עזר לכולם, אם בחיזוק, אם באהבה. לא היה דבר כזה שאדם ביקש ממנו ולא קיבל. לא קיבל. קשה לתאר את הטוב לב שלו".

גרסת האב

בהתייחסות ראשונה לפרשה עצמה, אמר אוברמן: "אנחנו יודעים שהאוהד הזה (רוזנברג - מי שעל-פי החשד ירה באוברמן. מ.כ.) השאיר מכתב התאבדות. קיבלתי מידע שהוא דיבר לפני זמן מה - שאם הוא מתאבד, הוא לא מתאבד לבד".

וכך, הוא מתאר את הקשר בין השניים: "הבן שלי, מטוב-לב, בא לעזור לבחור הזה, המסכן. מקאליב זרקו אותו ובני ניסה כל הזמן לעזור לו. לפני כמה זמן, בני אמר לו שהוא רוצה להיכנס לישיבה ושהוא יצטרך לעזוב אותו. המילה 'לעזוב' שברה את הבחור הזה. אני יודעים את זה בבירור. בני אמר כל הזמן שהוא מסכן ושהוא מרחם עליו. הייתי עונה לו בחזרה: תרחם על עצמך, תעזוב אותו".

"התקשורת עשתה חילול השם"

הרב אוברמן הרחיב על טוב-לבו של בנו ז"ל: "אני אומר לכל הציבור: אני חזק, מתחזק. עברתי ניתוח לפני שבוע, הוא היה איתי 24 שעות ביממה, לא השאיר אותי דקה. אני מכיר אותו טוב. אתמול לבד למדתי איתו סוגיה על כיבוד אב ואם. אתמול ישבנו בשיעור ולמדנו יחד. אחרי השיעור הוא הלך אל הבחור. אמרתי לו תעזוב אותו, תעזור לעצמך. אבל הוא שילם.

"אין פה שכן שלא סיפר לי כמה הוא עזר לו. גם בזק"א, או בכל מקום אחר עזר לכולם. אני מקבל את הדין. כשם שמברך על הטוב, כך מברך על הרע - באותה שמחה. אני אומר לכל הציבור - לא לשמוע מה שהתקשורת החילונית אומרת.

"אני אומר לכם ברור: אני יודע מה אני אומר. אני מעולם לא דיברתי על אחרים. הפעם התקשורת יצאה מגדרה ועשתה חילול השם גדול מאוד. אני רק מדבר אצלכם ולא בעוד מקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר