הלווית הרב אבישי יחזקאל הי"ד

האח ספד בבכי: "אוי אוי, קשה; קיבל כדורים והציל את הבן"

מאות מתושבי בני ברק בראשות רבנים ואישי ציבור משתתפים בהלוויתו של נרצח הפיגוע, הרב אבישי יחזקאל הי"ד; אחיו ספד לו וסיפר כיצד הוא הגן בגופו על בנו הפעוט מפני כדורי המחבל • צפו (חרדים)

שימי שפר וחיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז באדר ב' תשפ"ב | 30.03.22
ההספד של האח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפיגוע בבני ברק: מאות מתושבי בני ברק בראשות רבנים ואישי ציבור משתתפים הבוקר (רביעי) בהלוויתו של נרצח הפיגוע, הרב אבישי יחזקאל הי"ד, בן 29, שנורה בידי המחבל בעת שטייל עם בנו הקטן בן השנתיים.

>>> הפיגוע בבני ברק - לסיקור המלא

אחיו, ספד לו בבכיות ואמר: "דודי ירד לגנו לערוגת הבושם לראות בגנים וללקוט שושנים. אוי לנו כי בא השמש בצהריים, הגמרא אומרת שפטירה של זקן דומה לשמן ופתילה שכבתה אחרי שהשמן אזל, אבל פטירה של צעירים דומה לשמן ופתילה שכבו מייד בהתחלה.

"אוי אבישי אחי, אבישי היקר. כמה אהבתי אותך. אני לא מאמין שאני נמצא פה עכשיו. היית אחי היקר והחביב, בן זקונים שתמיד עוזר ומדבר איתנו בלימוד ובענייני השקפה, עוזר ומסייע לכולם. מהיום שנולדת בבית הכנסת שמחה לכולנו. היית תמיד רוקד ושר, לצד הלימוד שלך בישיבת יקירי ירושלים.

אמירת תהילים בפתח מסע הלוויה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אוי אוי. קשה מאד. מדובר באבידה גדולה, לא רק בשבילי אלא לכל עם ישראל. אתה עשית דברים שאף אחד לא עשה בעולם.

"אני זוכר שפנית אליי וביקשת לארגן כנס כדי שלא יהיו חילולי שבת בתל אביב. כאב לך מאד על השבת, והיה חשוב לך לעשות כינוס בהשתתפות רבנים וגדולי תורה, ועכשיו לצערינו נפרדה החבילה. בימים האחרונים הגעת לכולל ורצית ללמוד איתי, ובכך נפרדת מאיתנו".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך הספדו, סיפר האח: "הוא עטף את הבן שלו, קיבל כדורים והציל את הבן. הוא דיבר איתי בטלפון באותה דקה ואמר שהוא שומע ירי, שאני לא יצא מהבית".

האח המשיך ואמר: "זה קרה פה בעיר בני ברק ועלינו לקחת חיזוק בצניעות, ביראת שמים, ובלימוד התורה. האסון הזה לא קרה סתם. איננו תולים את זה בשום דבר. הכול זה רצון ה'".

ההספד של יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר מכן הספיד יו"ר ש"ס אריה דרעי: "מה אפשר לומר לאבא ולאמא הצדיקים, לאחים ולאחיות, לאלמנה הטריה וליתום הקטן. אין לנו תנחומים. רבותיי זה לא קרבן יחיד, אלא קרבן ציבור, קרבן פסח.

"דודי ירד לגנו, את הטובים ביותר, תלמיד חכם ומלמד תינוקות של בית רבן, נשמה גבוהה קדושה וטהורה.

"אנחנו חייבים להפוך את מידת הדין למידת הרחמים ולהשתתף כולנו בקרבן הציבור, בחיזוק ובעזרה למשפחה כפי שהיה נהוג בבית המקדש.

"הכי קל זה לזעוק, אבל לצערינו ישנם אנשים שלא יודעים מה זה שבת, לא יודעים מה זה טהרת המשפחה, והלוואי שנדע להתחזק כל אחד ואחד".

• לתרומה למשפחת הנרצח הרב אבישי יחזקאל הי"ד - הקליקו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר