4 טיפים לעבור היום הראשון בכיתה א' עם מינימום דמעות

ההתרגשות בבית לקראת העלייה לכיתה א' פורצת גבולות ומלווה גם בלחץ וחרדה. זה טבעי. אז באנו לעזרתכם עם כמה עצות חכמות ליום הראשון בבית הספר, שיעזרו לכם להתחיל את השנה ברגל ימין (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תחילתה של שנת לימודים חדשה היא תמיד מסעירה, אבל אם יש לכם בן או בת שעולים לכיתה א', זהו אירוע חשוב במיוחד. וב"חשוב", אנו מתכוונים למורט עצבים - תחושה המשותפת להורים ולילדים כאחד. אבל זה לא חייב להיות ככה! קחו נשימה עמוקה, חברים - וקראו כמה עצות חכמות ליום הראשון בבית הספר, מהפסיכולוגית הקלינית והאם לשניים, ד"ר בתא'ני קוק, כדי שאתם ויורש העצר שלכם תוכלו להתחיל את שנת הלימודים ברגל ימין.

1. שמרו על הרגשות שלכם

היום הראשון של ילדכם בכיתה א' הוא אבן דרך משמעותית - וגם מריר-מתוק, אז זה טבעי שתחוו כל מיני רגשות לגביו. עם זאת, עדיף לשמור על קור רוח. לדברי המומחית, "ילדים קוראים ומבינים אנרגיה וויברציות הרבה יותר ממילים. אם אתם מצויים בסערה פנימית ומרגישים [הכניסו כאן רגש שלילי] גם הילד שלכם ירגיש את זה, לא משנה מה המילים שלכם יבטאו".

אבל אם אתם באמת לא יכולים לעצור את הבכי, אל דאגה. ד"ר קוק אומרת שזה בסדר גמור להזיל דמעה או שתיים - בתנאי שנתתם לצאצא שלכם הסבר שאתם מתייפחים לפעמים משמחה ואין לו מה לדאוג. (ובינינו, אל תהססו להקדיש כמה רגעים לישיבה במכונית ולייבב כאוות נפשכם, לאחר שראיתם אותו עובר את שער מוסד הלימודים עם ילקוט על גבו.)

2. כווננו את שגרת הבוקר שלכם

להכין ילד בגן ליציאה מהדלת בזמן, היא משימה לא פשוטה, בוודאי לא לאחר כמה שבועות ארוכים של חופש. המתוק שלכם עלול להילחץ ולחשוש ולכן מומלץ לתרגל ולשנות את שגרת הבוקר שלכם בימים שלפני תחילת הלימודים. זה יאפשר לו להסתגל לזמן ההשכמה החדש ויעזור לו להתרגל לרעיון של התנהלות יעילה מבין משימה למשימה.

ד"ר קוק גם רוצה שההורים יזכרו ש"העצמת ילדים עם בחירות ותחושת שליטה מגדילה את הסבירות שהם יבצעו משימות". וגרעין החוכמה הזה עשוי להיות ההבדל הדק שבין התארגנות חלקה לכזו שמלווה במאבקים. ולכן, שקלו לבקש מהילד שלכם לקבל החלטות קטנות ("האם אתה רוצה וופל או ביצים לארוחת בוקר?") וחפשו דרכים חיוביות לעודד את השתתפותו, כמו לבקש את היד שלו באריזת ארוחת צהריים או בחירת ציוד לבית הספר.

3. קראו ספרים על חרדת פרידה

אפילו ילדים שהיו בגן ומכירים קצת את המושג "פרידה", עלולים לחוש אותה ביום הראשון לכיתה א'. עם זאת, היא תרגיש הרבה פחות מרתיעה אם תתכוננו אליה כיאות באמצעות קריאת ספרים ייעודיים. "לילדים קל יותר לדבר על חוויות של מישהו אחר מאשר על החוויות שלהם, לעתים קרובות, כי אין להם אפילו מילים להביע את הרגשתם... אבל כשגורמים להם לדבר על דמות, הם מעבדים את הרגשות שלהם באותו הזמן וזה win-win", אומרת קוק.

4. שלחו את ילדכם עם פריט נוח

הוא שרד את גל חרדת הפרידה שהכה כשהגיע הזמן להגיד לאמא יפה שלום, אך יתכן מאוד שהרגשות הללו יתעוררו מחדש במהלך היום... והרגל שלכם לא תהיה זמינה יותר להיצמד אליה. כאן המקום שפריט יקר ערך (סנטימנטלית) מהבית יהיה שימושי. בין אם זה דובי קטן, חולצת טריקו שמריחה כמו בית, או פתק מכם בכתב יד. ודאו שיש לו משהו בתיק שהוא יכול להתנחם בו כשיזדקק לקורטוב נוחות כדי לעבור את היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר