רבי נחמן מברסלב מספר: סודו של היין ההונגרי - פרשת מצורע

סיפר רבי נחמן מברסלב: סוחר של יין הונגרי העניק לשני מלוויו טעימה מהיין המיוחד, ופתח להם צוהר לטעמו של גן עדן * "בימים אלו של ערב פסח, כשאנחנו מנקים את הבית חשוב שננקה גם את חדרי הלב. שנוציא מחסנים מיותרים של משקעי עבר.. הגיע הזמן לעשות סדר בדברים או אולי אפילו להשליך אותם החוצה"

ח' יקר | כיכר השבת |
גפן (פלאש 90)

אמרת יין טוב? אמרת יין הונגרי! ומחירו? בהתאם!. הוא היקר מכל היינות.

סיפר רבי נחמן מברסלב: פעם אחת נסע סוחר גדול של יין הונגרי, למסחרו. העגלה, היתה עמוסת חביות יין. ובקושי נשאר מקום למשרתו הנאמן ולבעל העגלה.

הדרך התארכה. הקור מקפיא כמעט. לפתע פנו המשרת ובעל העגלה אל הסוחר ואמרו: "ימים רבים אנו מיטלטלים כבר עם היין הזה. אנא תן לנו לטעום מעט מאותו היין המשובח".

התרצה להם הסוחר ונתן להם לטעום מאותו היין הטוב.

המסע הסתיים. העשיר שיווק את סחורתו בהצלחה. והנה לאחר תקופה הגיע המשרת לעיר קטנה ולא מפורסמת. הוא הלך ברחוב והגיע למקום בו התאספו אנשים רבים והביעו התפעלותם. הוא התקרב אליהם והבחין שהם שותים יין. האנשים שיבחו את היין. כנראה זהו יין הונגרי! כך אמרו. אהה, יין הכי טוב שיש!!

שמע המשרת את דבריהם, ואמר להם: "תנו לי לטעום מהיין שלכם".נתנו לו.

טעם המשרת מהיין ובאכזבה אמר : ´אין זה יין הונגרי כלל!!´ .

כששמעו זאת האנשים, הם התרגזו מאוד מדבריו. גערו בו, ודחפו אותו. כמעט היכו אותו. אבל הוא עמד על שלו וטען: זה, לא יין הונגרי!.

לבסוף שאל אותם: האם טעמתם מימיכם יין הונגרי?. והם השיבו: לא! לא טעמנו!! .

ובכן, אמר להם המשרת. תדעו לכם שאני טעמתי יין כזה. ולכן אני יודע מהו הטעם האמיתי!!

לילה קפוא בראש ההר

ברקים ורעמים הרעידו את השמים. אותו לילה, לא ישכח לעולם. איזו צינה עצומה הקפיאה. אודי ניצב בראש ההר קפוא מקור. איך מתקדמים כאן?

גשמי זעף ורוחות סוערות , הוא מיהר להתחבא בין סלעים. כך נתקע במקום שאין לו דרך להחלץ ממנו - בראש ההר. שיניו נוקשות. רגליו רועדות בכשל, ומוחו החל קודח.

האור המחמם את הלב

והנה אור רך ונעים מנצנץ בחלון שבצלע ההר. יש שם מישהו שמתחמם בסמוך לאח.

ריכז מבטו כדי להפיק את תחושות החום הנעימות.לאט לאט הוא חש איך הרוגע מתפשט באיבריו. באופן מדהים ומרתק מצא את עצמו כאילו הוא מתחמם לאורו של התנור הבוער במרחק ...

עם אור הבוקר הראשון הסתיימה ההתמודדות הקשה. לביתו הגיע רטוב, רועד מקור, אבל צוהל : הנה! כך זכיתי בחיים. איך זה יתכן? התפלאו כולם., איך חילצת את עצמך?

והוא סיפר להם כי האור שהבליח בחשיכה, חימם את ליבו. "הבטתי באותו האור החמימות התפשטה בלבבי הקור והפחד שבליבי נמסו ... כך ניצלתי!"

החמימות יש לה כללים משלה. היא מתפשטת למרחקים ששום חוק לא יכול לחסום.

ואם אתם לא מאמינים? סימן שאף פעם עוד לא טעמתם ´יין הונגרי´, לא טעמתם חמימות מהי. כל מי שטעם את כוחה של האחדות והאהבה יודע שהיא הטעם הערב מכל! יודע שהיא ממיסה כל פחד וקדרות וצער...

אבקת ידידות

בימים אלו של ערב פסח, כשאנחנו מנקים את הבית חשוב שננקה גם את חדרי הלב. שנוציא מחסנים מיותרים של משקעי עבר.. הגיע הזמן לעשות סדר בדברים או אולי אפילו להשליך אותם החוצה. להכניס את אהבת ישראל אמיתית. זה ממש מחמם את הלב. מסלק כל אכזבה וכעס. פרשת מצורע מעוררת אותנו להפסיק לדבר לשון הרע. לעצור את השנאה. במקום טינה? לפזר אבקת ידידות!.

הזרימה האנרגטית של בית מאוורר היא נעימה בהרבה . גם אצלנו כך. זו תקופה שבה אנחנו מחליטים להראות יפים יותר, אנושיים בהרבה. משנים את המוסכמות ודוהרים לתוצאה מחייכת ומחממת את הלב. כי באביב הכל פורח, גם האנושיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר