שיעור באמונה: העשיר בעל הכספת הריקה

שמואל החסיד נשלח על-ידי רבי מיכל מזלוטשוב לביתו של עשיר כדי ללמוד שיעור באמונה. כך התגלה כי אף לא פרוטה אחת מצויה בכיס העשיר. והמסר לפסח * בחג הפסח מושפע שפע של אמונה בעולם. ויאמינו בד´ ובמשה עבדו. אמונה בד´ ואמונה בצדיק. בליל הסדר טל תחיה יורד לעולם. ואנחנו שכמעט ´מתים´ מרוב פחד ודאגה כל הימים, זוכים לטל התחיה הזה

ח' יקר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

רבי מיכל מזלוטשוב שלח את שמואל החסיד לביתו של ר´ אברהם ללמוד אמונה.

אחרי שלושה ימים הגיע לביתו של ר´ אברהם. בית של עשירים התנוסס מול עיניו.

מה ללמוד כאן אמונה זו חכמה? כשיש כל כך הרבה כסף ובטח גם הרבה כבוד, האמונה היא לא דבר קשה... רואים את הניסים בעיניים!.

"בא והכנס עמי למשרד העסקים שלי", הציע ר´ אברהם.

הם נכנסו. כאן חשף בפניו בעל הבית את הכספת – שהייתה ריקה כמיותמת. את המגירות הריקות. את הארונות השוממים. ואפילו את ארנקו הציג על השולחן. הסתבר שאפילו כדי מטבע אין באמתחתו. זה כ-ל מה שיש לי.

"מה . מתי זה קרה? איך איבדת את נכסיך?"

"לא איבדתי כלום. זה חדר העסקים שלי. אצלי הכל ריק!! ורק ד´ ממלא את מה שאני צריך. בכל עסקה שמגיעה אליי. אני חותם עליה מיד מתוך בטחון, שזו השגחה פרטית".

התבונן בו שמואל בהלם.

סופרים את הכסף

למחרת הגיעו שני גברתנים לדרוש את חובם. חמשת אלפים רובל חייב להם ר´ אברהם. בעל הבית קיבלם בסבר רגוע עד מאוד. "המתינו לי כאן ואפרוש לחדרי כדי להביא את התחייבותי".

מיד נכנס גם שמואל אל החדר. רוצה לראות מהיכן יביא בעל הבית את חובו?

ור´ אברהם? נכנס במתינות לחדרו. התיישב ונטל את סידורו והתפלל לד´ - -- .

בתוך כך נשמעו נקישות על הדלת. יצא האורח כדי לפתוח את הדלת. והנה יהודי נכנס לחדר העסקים, מבקש מבעל הבית. להפקיד אצלו עשרת אלפים רובל למשמרת".

או – אז יצא בעל הבית את חדרו ופנה אל הגברתנים אשר בתוך ביתו, ספר להם את שטרות הכסף לכדי חמשת אלפים רובל. קרע את שטר החוב לעיניהם. ובזה סיים.

בשביל השיעור הזה נשלחתי. לא אמונה מתוך צרות וייסורים. אלא אמונה תמימה בכל שלבי החיים. בכל רגע ושעה. זהו שיעור האמונה הכי גדול שהכרתי.

להכנס לתוך המים

לקפוץ לים הסוער? זה נשמע לא הגיוני. למה למות במוות אכזרי כל כך? אחרי ששרדנו את כל הצרות שהטיחו עלינו, אחרי כל השעבוד הממושך. אחרי שכבר איבדנו לנו את כל הכבוד. אחרי כל זה להיכנס למים? וד´ מבטיח שאם יכנסו למים יזכו לניסים.

שני שליש משטח העולם מה יש שם?

הים שנראה כמו הדומם הכי גדול בתבל הוא בכלל לא דומם. האדמו"ר ה"עטרת שלמה" מתאר באופן נפלא איך כל מה שיש ביבשה יש בים. והכל מפכה חיים. היום עם המצלמות התת קרקעיות רואים שיש בים דגים וצמחים וחיות ואלמוגים ומה לא?

מלמעלה זה נראה שיש שם רק מים. אבל באמת? מתקיים שם עולם שלם. כשד´ קורע את הים לבניו, מתגלים לנו הניסים. פתאום מבינים שהכל מלא חיים. שכל הנסתרות שבים החיים נחשפים וגלויים. צפונות העולם מלאים הפתעות. ורק כש´קורעים לנו את הים´ אנחנו רואים את מה שהוסתר שם. "ומלאה הארץ דעה את ד´ כמים לים מכסים". בזמן הגאולה, יתגלו הניסים כמו בקריעת ים סוף. הכיסוי הגדול של ההשגחה הפרטית, נראה כעת לפתע בהתגלותו. הים נבקע לשערים. צמחו בו עצי פרי. המים הפכו מתוקים, הרעים נטבעים , הצדיקים נשמרים והשמחה היתה עצומה.

יש שבילים נסתרים

גם היום אנחנו נדרשים ללכת בתוך ים החיים שנראה מכוסה עד קצהו . כמה פעמים אנחנו מרגישים שקפצנו לים?!

אבל כשיש אמונה ויש תפילה, מתגלים שבילים נסתרים בתוך הים.

מתוך מניעות מוסתרות צומחים לפתע פירות מתוקים. מסלעים קשים וכואבים עד מאוד היושבים על הלב, מפכים לפתע מים חיים. שליחים מיוחדים מופיעים בצמתי הדרך המבלבלים ומכוונים אותנו לדרך הטובה.

בחג הפסח מושפע שפע של אמונה בעולם. ויאמינו בד´ ובמשה עבדו. אמונה בד´ ואמונה בצדיק. בליל הסדר טל תחיה יורד לעולם. ואנחנו שכמעט ´מתים´ מרוב פחד ודאגה כל הימים, זוכים לטל התחיה הזה. ההכנה לפסח גדולה בגשמיות אבל גם ברוחניות. כשיש התקשרות לצדיק יש פסח אמיתי. מי יוציא אותנו מהשיעבוד? מי יקרע לנו את הים? מי יוליך אותנו בו? רק זכותו של הצדיק. התפשטות משה בכל דור ודור כדברי הזוה"ק.

תפילות והתקשרות לצדיק ואמונה תמימה אלו שלוש היסודות של החג המתקרא חג הגאולה.

ובעזר ד´ , גם כאשר נקפוץ פעם אחר פעם לים הגועש. מצווים אנו לזכור שאנחנו לא לבד, ועמוד האש מלווה אותנו ומאיר לנו את הדרך לגאולה השלימה. חג שמח!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר