תיעוד: אלי יצפאן בציון מרן הרב עובדיה יוסף

מידי שנה נהג השחקן אלי יצפאן להתפלל ביום הכיפורים עם מרן הרב עובדיה יוסף ולזכות לברכתו. הפעם, הוא הגיע לציונו של הרב זצ"ל. "זה יום כיפור של יתמות, אמר יצפאן (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
יצפאן עם חברו הטוב מרדכי חסידים בציונו של מרן הגר"ע יוסף (צילום: כיכר השבת)

במשך כמעט עשרים שנה היה נוהג השחקן הישראלי אלי יצפאן להתפלל את תפילות יום היכפורים במעונו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. מידי שנה הוא היה מגיע כבר בשעות הצהריים, נכנס למעונו של הרב ואז משתתף בכל התפילות לצד פוסק הדור.

אך השנה, לראשונה הגיע יצפאן לירושלים ובמקום להגיע למעונו של הרב הוא עלה לציונו בסנהדריה ומשם יצא יחד עם חברו הטוב "רב הסלבס" מרדכי חסידים לרחוב הקבלן 45 והשתתף בכל התפילות בבית הכנסת המיותם ממנהיג.

ל"כיכר השבת" נודע כי יצפאן הסתפק אם להגיע לתפילה בבית מדרשו של מרן, אך לאחר שיחת טלפון עם המקובל רבי בניהו שמואלי, החליט שכן להשתתף בתפילות כמנהגו בשכונת הר נוף בירושלים.

האזינו: אלי יצפאן ומרדכי חסידים מספרים על יום כיפור לצד הרב עובדיה יוסף

השבוע התראיין יצפאן למרדכי לביא ברדיו קול ברמה וסיפר על התחושה הקשה, שנה ראשונה ביום הכיפורים ללא מרן: "16 שנים יחד עם מרן, אני מגדיר את יום הכיפורים הזה כיום כיפור של יתמות, צריך למצוא מקום חדש להתחבר אליו. ולחשוב באיזה רמת רוחניות היינו, ישבנו מטר ממרן גאון עולם. שנה אחרי שנה היינו עוזבים את תל אביב".

"הייתי רואה את הרב לוקח את כל הצער של עם ישראל, והיה זה נראה שהוא מבקש מחילה, סליחה וכפרה בשביל כל הנוכחים ובשביל כל עם ישראל. היית רואה איך העם היה לוקח על עצמו להתפלל בשבילנו, והייתי שואל את עצמי, למה הצדיק הזה בוכה, וכי הוא היה צריך לבכות על עצמו? זו גדולה, אין דבר כזה בעולם, לא יהיה, איש ענק רוח קדוש שבקדושים" הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר