ליצמן מוכיח שכן, זה אפשרי / יעקב איזק

יועץ התקשורת של שר הבריאות יעקב ליצמן, יעקב איזק, בטור מיוחד ל"כיכר השבת" על דירוג שביעות הרצון • "הציבור רוחש כבוד לנציג שגאה בחרדיות ואינו בורח מאחריות" (דעות)

יעקב איזק | כיכר השבת |
יעקב איזק (צילום: כיכר השבת)

מיקומו הגבוה של שר הבריאות בסקרים האחרונים, שבחנו שביעות רצון הציבור, נרכש בזכות ולא בחסד. מעמדו העדיף מבין אחרים, נקבע בהשקעה עצומה של פעילות מאסיבית, לאורך 7 שנים האחרונות, שכוללת סדר יום אינטנסיבי ותובעני, שמוקדש רובו ככולו לטובת הציבור והבנה לעומק של צרכי האוכלוסיות השונות, ללא משוא פנים ובלי להתפשר על התוצאה.

הדירוג החרדי • קרא עוד:

לשר הבריאות הנוכחי סייעתא דשמיא מיוחדת. זכה האיש לקדש שם שמים בהליכותיו ובמעשיו. זה לא מובן מאליו שנציג חרדי זוכה להערכה כה בולטת וגדולה, אף יציבה ולאורך זמן, מכל אזרחי ישראל. כנציג חרדי, אהדתו של ליצמן מהווה תרומה סגולית להפחתת גלי הסתה והכפשה כלפי החרדים, שאנו זוכרים יותר מבעבר וזו נקודת זכות בפני עצמה.

משהו בוגר ומחושב עובר על אזרחי ישראל. השקיפות הציבורית כמו גם התקשורת האקטיבית לסוגיה, הביאו לשינויים בתפיסת הציבור למנהיגיו ונציגיו. מסתבר שהציבור הישראלי ככלל, וגם הציבור החרדי, יודע לזהות את מי שדואג לו. הוא לא מסתפק בדיבורים ובהבטחות, הוא כבר פחות מתרשם מנאומים ומשחקים. העם רוצה תוצאות. הוא מעדיף מעשים והישגים בשטח. ואת זה שר הבריאות הנוכחי, הרב יעקב ליצמן, מספק למכביר ומעשיו קנו שביתה בלב ההמון.

רבים שואלים איך מסתדרים גלי האהדה הציבוריים לשר הבריאות, מכל שכבות האוכלוסיה, למול בעיות קשות שעדיין קיימות במערכת הבריאות. הזקנה לא תמיד עזבה את המסדרון, בלשון המעטה, בירוקרטיה שאוכלת כל פינה במערכת הרפואית, קשיים במימון תרופות ועוד ועוד כשלים שעדיין חלק מהרפואה הציבורית שלנו.

התשובה לכך ברורה. יודע כל אזרח שהשר הממונה על מערכת הבריאות, אינו שוקט על שמריו. השר אינו בורח מאחריות, הוא נמצא שם בשבילנו, ומטפל בכל אותן בעיות קשות ששנים הוזנחו כאן. הוא מודע לכשלים ועושה הכל כדי לשנות את הנדרש, במקצועיות ובתוכניות עבודה סדורות וברורות, במדיניות חברתית שרואה את החלשים לפני כולם, את הפריפריה לפני המרכז, על מנת לייעל את המשרד שבעבר נתפס נכשל ומוזנח, ובזכות העשיה הגדולה של השנים האחרונות לסירוגין, הפך לראש סדר היום בישראל.

מכאן גם התקווה, שלא לומר הציפייה הקיימת בציבור מהשר הממונה, כפולה ומכופלת. כמובן שגם המחויבות של הרב ליצמן רבה יותר, שכן הוא חש יום יום, ונזעק לטפל בתחלואי המערכת ולהביא מזור והישגים לטובת הציבור שהוא מייצגם. ולא רק הציבור החרדי ששלח אותו לכנסת, אלא בראייה רחבה של כל הציבור בישראל ומסתבר שכן, זה אפשרי. והרב ליצמן יוכיח.

הנציגות החרדית, והשר ליצמן בראשה, רושמת אותות של כבוד בקדנציה הנוכחית. הרבה בזכות שיתוף הפעולה ביניהם והאחדות בין הסיעות ובתוכן. כולנו זוכרים מתי זה לא היה כך, ואת חוסר שביעות הרצון בעקבות זה, בהתאמה.

האהדה הרבה שהשר ליצמן זוכה לה, מבטאת את הכבוד שהציבור רוחש לנציג שגאה בחרדיותו, לא מתבייש בלבושו ולא מתנצל על אורח חייו הצנוע (שלא לומר הסגפן) וגם לא חש פחיתות כבוד לסייע ולעזור גם במקרים שנראים פעוטים, זניחים ולא ממש חשובים, אך לציבור ולפרט, הם חשובים ולפעמים זה כל עולמם. בפרט בתחומי הרפואה והצלת נפשות, שאין משהו שיותר חשוב לנו מזה.

* הכותב הוא יועץ התקשורת של שר הבריאות יעקב ליצמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר