"הפסדתי ברית לנכד"

היהודי שלחץ ידיים בגמר המונדיאל: פרופסור אפרים קרמר

מאות אלפים שצפו בגמר המונדיאל תהו לפשר היהודי על המגרש שלחץ את ידי המאמן הצרפתי אחרי הניצחון • מדובר בפרופ' אפרים קרמר, רופא מיוהנסבורג, המתמחה ברפואת ספורט (אנשים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לחיצת היד בגמר המונדיאל (צילומסך: באדיבות כאן 11, תאגיד השידור הישראלי)

את תשומת הלב של הצופים היהודיים במשחק המונדיאל, לכדה דמות חרדית שלחצה יד למאמן נבחרת צרפת, שניות ספורות לאחר הניצחון העולמי.

המאמן, דידייה דשאן, והיהודי לחצו ידיים בחיוך ושוחחו במשך כמה שניות כך שהיה נדמה כי ההיכרות ביניהם וותיקה.

מתברר כי מדובר בפרופ' אפרים קרמר, רופא יהודי מיוהנסבורג, שמתמחה ברפואת ספורט ומלווה את כל משחקי המונדיאל.

קרמר, הינו רופא מוסמך רשמי, ופועל מטעם התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א בסיוע ברפואת חירום.

בעבר כיהן קרמר כראש המחלקה לרפואה דחופה בבית הספר לרפואה וכן כראש מחלקת חירום בבית החולים האזורי, אולם כיום הוא מקדיש חצי יום ללימוד תורה בישיבת מהרש"א ביוהנסבורג.

לכלי התקשורת סיפר כי הוא מתמחה במיוחד בטיפול בדום לב פתאומי של שחקנים על המגרש. "אצטדיון עם עשרות אלפי צופים זה כמו עיר קטנה וכל דקה עלול חלילה להתרחש משהו ולכן יש להיות מוכנים לכל תרחיש אפשרי", סיפר.

קרמר ייסד את ארגון 'הצלה' בדרום אפריקה ויש לו נסיון עולמי בטיפול במצבי חירום ואירועי אסון. הוא ליווה מקרוב משברים של רעידות אדמה, התפרצויות הרי געש, צונאמי, הוריקן ושיטפונות.

לדבריו, "במונדיאל, כל איצטדיון דורש נוכחות של לפחות 250 אנשי צוות רפואי, כאשר עליהם להגיע 3 שעות לפני המשחק". קרמר מספר כי נטל חלק בהכשרות מיוחדות ובסדנאות לקראת הטורניר העולמי.

"אני מתגעגע למשפחה שלי, פספסתי ברית של נכד בגלל העבודה אבל עכשיו שהכל נגמר נחזור לשיגרה ולחיים האמיתיים", סיפר הפרופסור היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר