"לקחתי סיכון"

מיכאל שמש ברשימת '30 הצעירים המבטיחים'

הוא רק בן 24, וכבר משמש מזה תקופה ארוכה ככתב הפוליטי של תאגיד השידור הציבורי; כעת נכנס מיכאל שמש גם לרשימה היוקרתית של 30 הצעירים המבטיחים בארץ (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
שמש (צילום: מגזין פורבס)

איש התקשורת מיכאל שמש, המשמש ככתב הפוליטי של 'כאן חדשות', נכנס לרשימת 30 הצעירים המבטיחים בארץ לשנת 2021, שמפרסם מגזין 'פורבס ישראל'.

בנימוק הבחירה נכתב כך: "שמש גדל בבני ברק, במשפחה חרדית. אביו ראש כולל ואמו מרצה מפורסמת במגזר. היום הוא גר באזור ירושלים, נשוי ואבא לילד. את דרכו התקשורתית התחיל כנער בתחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה', ובגיל 17.5 התגייס לגלי צה"ל".

"בתחנה הצבאית שירת ככתב לענייני ירושלים וכתב כנסת, ומיד לאחר השחרור הצטרף לתאגיד השידור, שהיה אז בימיו הראשונים; מאז ועד היום הוא משמש ככתב פוליטי, ברדיו ובטלוויזיה", נכתב עוד.

בראיון ל'פורבס ישראל' סיפר שמש (24): "אהבתי חדשות מגיל צעיר. הייתי קורא ועוקב נלהב. למרות שבבית לא היו טלוויזיה, רדיו או אמצעי אלקטרוני אחר, אבל מדי פעם הגיעו עיתונים חינמיים, והייתי קורא אותם באדיקות. מאוד התחברתי לפוליטיקה, זה היה טבוע בי בגיל צעיר".

מה דחף אותך לגשת למיונים לגלי צה"ל, נשאל שמש והשיב: "רציתי לפרוץ את החומה, להשתלב בחברה הישראלית. הפריע לי מאוד חוסר הייצוג של חרדים בתקשורת בכלל, ובגל"צ בפרט. זה דבר שזעק לשמיים".

"לקחתי סיכון כשהלכתי לשם; הייתי בחור צעיר ממשפחה חרדית, ויצאתי נגד המקום שממנו באתי, נגד הזרם. נפרדתי ממקום העבודה שהייתי בו, מהחיים ומהסביבה. אבל בסופו של דבר, אני חושב שזה היה שווה את זה. השירות שלי פתח דלת לצעירים חרדיים נוספים שהשתלבו בתקשורת".

מתמודד עם כיפתו שעפה ברוח, בעת דיווח מהבית הלבן. ארכיון (באדיבות 'כאן חדשות')

לדברי הכתב, חובש הכיפה השחורה, "מצד החרדים קיים חשש להיטמע בחברה הכללית, אבל זו בדיוק הדרך לפרוץ אותה. כשם שאני מקרין לחברה הכללית, אני מקרין לחברה החרדית. בסופו של יום, כשחרדים רואים חרדי אחד שפורץ במקום מסוים, הם רואים שהוא פרץ לאחרים את הדרך. זה רק תורם לחברה הישראלית".

כאשר נשאל כיצד ינהג אם יהיה סיפור עיתונאי שמוציא את המגזר החרדי רע, ענה שמש: "למזלי, אני כתב פוליטי ולא כתב חרדים, אז יותר קל לי כרגע. אבל מעבר לזה, אני חושב שברור שיש דילמות, גם בתחום שלי. אבל אני מאמין שגם במגזר יודעים להעריך עבודה מקצועית, ולהעריך היצמדות לאמת. חלקם מבינים היטב שאתה עושה את העבודה ממקום מקצועי".

"מבחינתי, ברגע שיש סיפור מקצועי, הוא צריך להיות מפורסם", הודה מיכאל שמש, בראיון לרגל היבחרו כאמור לאחד מ-30 הצעירים המבטחים בישראל בשנה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר