עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ

לקראת יום הכיפורים: כתבי "כיכר השבת" מבקשים סליחה

בזה אחר זה, שוטחים חברי צוות 'כיכר השבת', האתר החרדי הגדול בעולם את התנצלויותיהם - על מה שלא עשינו מספיק טוב במהלך השנה החולפת - ומה אנו מתכוונים לשפר • פרוייקט מיוחד (יום כיפור)

(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

"וְעַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ": לקראת היום הקדוש, יום הכיפורים התשפ"ב, כתבי 'כיכר השבת' מבקשים מכם סליחה בפרוייקט מיוחד.

בזה אחר זה, שוטחים חברי הצוות של האתר החרדי הגדול בעולם את התנצלויותיהם: על מה שלא עשינו מספיק טוב בשנה החולפת - ומה אנו מתכוונים לשפר, בעזרת השם, בשנה החדשה.

חיים אילוז מתנצל:

להיות 'האתר החרדי הגדול בעולם' - זה כמובן מאתגר, ולכן אנו משתדלים לחדש, להתחדש, ללמוד כל הזמן ולהביא בפני מאות אלפי גולשינו היקרים את התוכן הטוב והאיכותי ביותר.

כנראה שאיננו חפים משגגות או טעויות, ולכן אנו מבקשים מחילה וסליחה הן ממי שנפגע - מדבר מה שפרסמנו, והן ממי שנפגע - אם לא פרסמנו... ולוואי ונזכה לדווח רק על אירועים טובים ומשמחים.

חשוב לזכור שתיבת "הדואר האדום" פתוחה להערותיכם ובקשותיכם במשך כל השנה - ולא רק בערב יום כיפור.

ישי כהן מתנצל:

יום שישי בבוקר, י"ח באייר, אני נוחת בישראל אחרת ושונה. מדינה שעברה את האסון האזרחי הגדול בתולדותיה. אסון מירון.

אפשר לספר שזו הייתה הטיסה הקשה בחיי, כ-11 שעות טיסה מארה"ב לישראל. דקות לפני ההמראה קיבלנו את הבשורה שהתרחש אסון גדול, ובמשך 11 שעות מספר הנפטרים מטפס עד שלפנות בוקר הוא נעצר במספר 45.

עם הנחיתה קיבלתי עשרות שיחות, אם לא יותר, של קרובי משפחה של הנעדרים שהתקשרו להתחנן על נפשם שאספק להם מידע על הקרובים, אך לא היה לי את המידע עבורם. במקרה בודד שהיה לי את המידע, לא הרגשתי שיש לי את כוחות הנפש לשתף ולהעביר בשורה קשה.

אז זו ההזדמנות שלי לבקש סליחה מהמשפחות שהתקשרו, שהתחננו על נפשם והשבתי את פניהם ריקם. סליחה מאלו שגם לא הספקתי לענות להם לשיחות.

בצאת השבת הבנתי שכמו כל אזרח, בטח חרדי, בטח כזה שסיקר את האסון - גם אני מצאתי את עצמי חסר מילים. מתקשה להבין את גודל האסון. קורא את ההודעות של המשפחות בוואטסאפ, משחזר את השיחות מיום שישי, ומבין שרובם הגדול יקברו את מתיהם בשעות הקרובות. קורא ובוכה.

אז שוב, סליחה על היחס בשעות הקשות האלו, גם אם לא הייתי מוכן לאסון גדול שכזה, גם אם לא היה לי את המידע המתאים עבורכם, גם אם לא היה לי את הזמן הפנוי, היה מגיע לכם הרבה הרבה יותר. סליחה.

נתנאל לייפר מתנצל:

אני מבקש סליחה על כל הפעמים ששתקתי ולא אמרתי את האמת, כי פשוט התעצלתי למצוא את המילים הרכות שלא יפגעו אבל כן יעבירו את המסר הנכון, אז העדפתי לוותר ולשתוק. סליחה על שלא תמיד הצלחתי להביא לכם את מי שרציתם לתכנית, למרות שביקשתם אלף פעם.

סליחה מכל אלו שחשו נפגעים ממני. מי שמכיר אותי באמת, יודע שהכוונות שלי טהורות וכנות. אני גם אשמח להתנצל באופן אישי בפני מי שחש פגוע ממני, אתם יודעים איך להגיע אלי. שנה טובה ומתוקה.

רפאל כהן מתנצל:

אני מבקש סליחה בפני הציבור על כך שהיו ימים שבמקום להתעסק במהות, בדברים שבאמת חסרים לכולנו בחיי היום-יום, נגררתי אחר המאבקים המיותרים של פוליטיקאים שדואגים לשמם הטוב.

היה עדיף להתעסק פחות בעוד הודעת דוברות מכפישה, ויותר במה המפלגה הייתה משנה. אולי בשנה הקרובה השם יסייע בידי, ואצליח.

חנני ברייטקופף מתנצל:

אני חושב שלבקש סליחה, זה לא רק לומר את המילה האל-מותית "סליחה", אלא זה כולל על פי חכמינו - חרטה, ווידוי והתחייבות שלא אחזור על המעשה. קצת קשה להתוודות ו"להתפשט" באופן פומבי, אך אני חושב שאני חייב את סליחתי הכנה, מכל מאות ואלפי הפונים, שבזמנים של שגרה, לא היה לי את הזמן, או היכולת או הכוחות הנפשיים להתייחס כיאות - מהם אני מבקש סליחה כנה ומעומק הלב.

עוד סליחה שאני רוצה לבקש, זה לא מבן אדם - אלא דווקא מהמקלדת בה אני כותב, הרבה פעמים, אני כותב ומשגר לאוויר מבלי לחשוב יותר מדי על ההשלכות הכה רבות שיש לפומביות - באתר החרדי הגדול בעולם ואולי לעתים, אני פוגע שלא במכוון באנשים או מוסדות, מכולם אני רוצה לבקש סליחה ולקוות, שאשתפר יותר בשנה החדשה.

ולכם, הקוראים הנאמנים של 'כיכר השבת', אתנצל אם לא תמיד דייקנו או הבאנו לכם את מלוא התמונה ואאחל לכם מלב הומה, שנה טובה ומתוקה.

מענדי קורטס מתנצל:

סליחה. כמה יופי במילה אחת, בבקשה אחת, שלעיתים במרוץ השגרה הסואנת של החיים עשויים להתעלם ממנה, לשכוח מקיומה, לא להכיר בחשיבות שבה. כמה טוב שיש את ערב יום כיפור. זמן לעצור לרגע. לחשוב, להתבונן, לעשות חשבון נפש, להכיר בצדדים הפחות מוארים שלנו ולנסות לתקן אותם.

כמה מילים אישיות. עיסוק בתקשורת הוא עיסוק תובעני, אינטנסיבי, דורש מיצוי בשטף האירועים הבלתי נגמרים ובחדשות הישראליות המונפקות בקצב מסחרר. עריכת אתר מצריכה עמידה בקשר מול אישים מגוונים, לעיתים עשרות ביום. השחיקה וההתרגלות לאירועים מסעירים מותירה בצד הדרך, מכורח הנסיבות, גם נפגעים.

אז סליחה, ובאמת סליחה, מהאנשים שפנו אליי ולא ממש התייחסתי, שהתקשרו שוב ושוב ובכל זאת לא עניתי, ששלחו הודעה וזכו למענה רק בחלוף שעות ארוכות (במקרה הטוב), שהבטחתי להם שהאייטם שלהם 'עולה' תוך "כמה דקות" (מה שבדיעבד הסתבר כי גרם להם לרפרש שוב ושוב, בציפייה מהולה בתסכול, את דף הבית) וגילו שההבטחה מומשה רק אחרי שעות ארוכות. את שלל התירוצים שביכולתי להציע אני מעדיף לגנוז. לא תמיד צריך להתעקש להיות צודק. בתקווה לשנה של שימת לב יתירה ואהבת חינם.

ציקי ברנדוין מתנצל:

בשנים האחרונות אני מתעסק בתחום העיתונות, וברוך ה' כמעט תמיד יצא לי לענות כמעט לכל מי שכתב לי הודעה, בין אם על שיטת בחירות במדינה נידחת לבין סתם לדבר.

בשנה האחרונה "השתדרגתי" בהרבה מובנים; קודם כל בס"ד התחתנתי וגם התחלתי לעבוד באתר המוביל במגזר.

אז סליחה מכל אותם אלו שפספסתי את ההודעה או שכחתי לענות. מבטיח להשתדל יותר ואתם יותר ממוזמנים לפנות אליי - Tziki@kikar.co.il.

חיים גולדברג מתנצל:

קודם כל אני מבקש סליחה מהעורכים פה באתר, אם לא תמיד עניתי - או ששיגעתי אותם.

כמובן סליחה ממי שנפגע ממני או מטקסטים שכתבתי, או ממי שנפגע מתמונות שצילמתי. בתקווה לשנה יפה יותר.

שימי שפר מתנצל:

בתפקידי באתר ככתב חצרות החסידים ודיין האמת, כתבתי במהלך השנה בין היתר על נושא דיין האמת - כתבות שעוסקות בנורא מכל, באנשים שאיבדו את כל עולמם ברגע אחד.

ברצוני להתנצל ולבקש סליחה מאותן משפחות אשר לא תמיד הצלחתי להביא לידי ביטוי את כאבם האמיתי, באם לא תמיד הצלחתי להביע את הכבוד המתבקש לנפטר כפי שהם היו רוצים שיקרה.

בהזדמנות זו אבקש סליחה מאותן משפחות אשר איבדו את יקיריהן במהלך השנה, ולא סוקרו במדור דיין האמת.

איציק אוחנה מתנצל:

במסגרת תפקידי באתר 'כיכר השבת' אני משתדל תמיד לתת צביון רוחני ויהודי לאייטמים שבדרך-כלל עוסקים בכל מה שצהוב ורכילותי, להרבות בקידוש-השם, כפשוטו ממש. תתפלאו, זה אפשרי.

אלא שלעתים, כנראה שפספסתי. פחות קידוש השם, פחות זיכוי הרבים - ועל כך התנצלותי הכנה, מכם הגולשים היקרים ומכם מושאי הסיקור שלי. שנזכה לעשות רק טוב בשנה הבאה עלינו לטובה.

שלומי מלוביצקי מתנצל:

סליחה מהקוראים אם לא תמיד הייתי מודע לתוצאות של כל מילה. שבתור חדש, צעיר ונלהב, האצבע על המקלדת דוהרת והמרוץ אל הכתבה גדול יותר, ולא תמיד עם שימת לב לכל ההשלכות.

רוצה גם לבקש סליחה ממי שראיינתי והדבקתי בהתלהבות הצעירה שלי ולמרות זאת הראיון לא עלה, שיחות מרתקות שלא מצאו את מקומם לבסוף, סליחה שהקדשת את זמנך לחינם, שישבת וענית, לימדת והחכמת אותי, תודה!

סליחה על שגיאות וטעויות, לומדים... מבטיח להשתפר

חיה כהן מתנצלת:

אני רוצה לבקש סליחה מקוראות כיכר השבת. אתן מהוות מחצית מגולשי האתר, אבל זה לא תמיד ניכר. סליחה אם לפעמים אתן לא מרגישות חלק - אני מתכוונת לעשות הכל כדי לתת לכן מקום ראוי והולם בפלטפורמה החרדית הגדולה בעולם. המייל שלי עומד לרשותכן בכל עת - cc@kikar.co.il. בואו.

ולכלל קוראות וקוראי כיכר השבת חובבי המטבח, הבישול והאפייה, אני רוצה לשגר סליחה כנה ועמוקה על מתכונים שלא נערכו כראוי ואיבדתם חומרים וזמן יקר, על מתכונים שדרשו שימוש באביזרים ביזאריים כמו משקל או מד-טמפרטורה למרות שהכותרת הבטיחה ״ארוחה שלמה ב-10 דקות״, ועל מתכונים שכוללים שמן קוקוס או סיר מברזל יצוק. גמר חתימה טובה!

שרי ברינר-שיפמן מתנצלת:

סליחה שקיבלתם ממני רושם מוטעה, שאילו רק תיכנסו למאמר (אין לכם אפילו צורך לקרוא אותו. הקסם כבר יקרה מעצמו), תוכלו לפתור את המשבר הזוגי שאתם נמצאים בעיצומו.

סליחה שבעטיי חשבתם שזה קלי קלות לגדל ילדים בעולם כה כאוטי, כי בדיוק מטפלת x הגתה שיטה מטורפתתתתתת, שהיא המפתח לכל הבעיות שלכם עם הקטנים ובגלל שטרם התוודעתם אליה, כל אחר צהריים בביתכם הוא מלחמת התשה (שלכם. אלא מה? הצאצאים לא מותשים. הם מסתובבים בבית בחצות הליל ומסרבים לישון).

סליחה שהעליתי אייטמים עם תמונות של בתים מרהיבים ביופיים ומנקרי עיניים וגרמתי לכם לחשוב שרק אתם מתגוררים בדירת 3 חדרים עם קירות מתקלפים, בקומה שלישית, ללא מעלית ושרק אתם מתקשים ״לגמור את החודש״ ולכוווולם יש ולכן אין.

סליחה שהייתם צריכים לזרוק את הסיר השרוף ההוא לפח, כי השיטה המהפכנית שהבאתי לניקוי לא עבדה עליו.

סליחה שהמתכונים שערכתי עבורכם, בתוספת התמונות המושלמות שצירפתי להם, גרמו לכם לחשוב שאתם כישלון.

מתנצלת. מתנצלת מעומק ליבי שנתתי לכם את התחושה שהכל קל ופשוט בחיים האלו ואילו רק תעשו כך וכך, תגלו את האור.

ובכן, זה לא המצב. אצל אף אחד. ושום טיפ או רעיון מבריק, בכל תחום שהוא, אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי ובעיקר, לעבודת המידות.

אז כן, אני בסך הכל ביצעתי את עבודתי. ואמשיך. אבל אתם שם בבית, תקראו, תהנו, תקבלו השראה, תפנימו, תיישמו, אבל תזכרו שאתם נורמליים והאושר, ההצלחה והשלווה לא מצויים בכף ידכם, בנייד, אלא בתוככם, קלישאתי ככל שישמע.

גמר חתימה טובה.

אלי דן מתנצל:

סליחה בנימין נתניהו, קראנו לך אלרמיסט ופרנואיד, אבל התברר שכל איומיך וחששותיך התממשו אחד לאחד. סליחה נפתלי בנט, חשדנו בך שאתה אידיאולוג והתברר לנו שאתה פוליטיקאי, ועדיין, כשאתה יושב על הכסא ההוא, חשוב לזכור: "תעלא בעידנא סגיד ליה". סליחה אביגדור ליברמן, כמה שהתאמצנו לא הצלחנו למצוא נקודות זכות בהנהלותך, מאמצי החיפוש יימשכו עם אור ראשון.

ולהבדיל, אבקש סליחה אמיתית ממשפחתי היקרה, על שלא השקעתי די בדבר האמיתי והחשוב ביותר.

ישראל גינזבורג מתנצל:

אני רוצה לבקש סליחה מכל האנשים שלצידי שסובלים בשקט. אני יודע שבתוך הלב שלכם יש זעקה פנימית, שמשוועת למישהו שיאזין לה. אני יודע שאתם משתוקקים לרגע שתוכלו לפרוק את הכאב שלכם באוזני מישהו, ואם הייתי יותר רגיש הייתי יכול לעמוד לצדכם ברגעים הקשים שאתם עוברים, ולא הייתם נאלצים לסחוב את כל הקושי הזה לבדכם.

אני רוצה גם לבקש סליחה מכל אותם בחורים עצובים שראיתי בפינות הרחוב והתביישתי לגשת ולדבר אתכם. אני יודע שהרגשתם שאני מביט בכם בבוז, אבל לא. הבטתי בכם באכפתיות, ובליבי ייחלתי שתדעו ימים יפים יותר.

משה מנס מתנצל:

אני מתנצל בפני אנשים שזה היה מחובתי להזהיר אותם מפני הונאות פירמידה ותרמיות. אני מבקש סליחה מפני אלו שלא הזהרתי אותם מהשקרים, ההפחדות והאינטרסים של כל מיני רופאי אליל ושרלטנות שמתוך בורות ואינטרסים אישיים משווקים תרופות ושיקויי פלא וקסם, ומפחידים את הציבור מלקבל עזרה אמיתית ומצילת חיים.

אולי התעצלנו, אולי התקשינו בשל הרגולציה המשפטית על פרסום האזהרות. השנה נשתדל יותר.

יוחנן בלייך מתנצל:

עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ כלפיכם בקצת יותר מדי פוקוס על אסונות ואנטישמיות, באסה ובקת"בים, גינויים וגירושים, דיכאון ודרמות, הגבלות והסתה, (אין לי מה לכתוב באות ו',) זעזוע וזוועות, חילול ה' וחרפה, טרור וטרגדיות, ילדים יתומים ויידויי אבנים, כאב וכעס;

על לחימה ולשון הרע, מחלות ומאומתים, נבואות איוב ונוער נושר, סגרים וסכסוכים, עימותים ועיוותים, פסימיות ופשע, צקצוקים וציוצים, קורונה וקונספירציות, רשעות ורכילות (לא של 'זופניק', זה מהודר), שנאה ו'שומו שמיים', תקיפה ותיעוב.

בשנה החדשה, שנצליח לכתוב בעיקר על דברים טובים!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר