חורך את הרשת

לומד גמרא במהלך תרומת מוח עצם • צפו

התיעוד המרגש של בחור ישיבת 'חברון' בה נראה לומד גמרא תוך כדי תרומת מח עצם עשתה רעש ברשת. כעת הוא מספר ל'כיכר': "אני מרגיש כאילו אני ממשיך כעת בסדר א'" (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בחור מישיבת 'חברון' הצליח לרגש את הרשתות החברתיות לאחר שתועד במהלך תרומת מח עצם כשהוא ממשיך ללמוד גמרא. הבחור הציל את חייה של ישראלית בת 48 שלולא התרומה לא הייתה שורדת.

הבחור שתרם את המח עצם הוא אברהם מנחם פריינד מישיבת 'חברון', שבדיוק חוגג בימים אלו את יום הולדתו ה-20. "זאת זכות עצומה להציל חיים, ואני מרגיש כאילו אני ממשיך כעת בסדר א'", הוא אמר ל'כיכר השבת', "אני מודה ל'עזר מציון' שבגיל כה צעיר נפלה בחלקי הזכות הנדירה להציל חיים ממש. אני חושב שמדובר במיזם חשוב שכל תלמיד ישיבה בעולם היהודי כדאי שיצטרף אליו, מדובר בהצלת חיים כפשוטו".

עוד סיפר הבחור: "לפני התרומה, היו לי קצת ספקות ונכנסתי לראש ישיבת 'חברון', ר' משה מרדכי פרבשטיין - הוא עודד אותי באופן חד משמעי להיכנס לתהליך ואמר לי: 'לך תעשה את המצווה בשמחה כמו למצווה החשובה ביותר בתורה, זה מצווה שאין דומה לה. זה מתנה שקיבלת משמים ליום הולדת שלך'".

הבחור שתרם מח עצם זכה להציל חיים בזכות 'מאגר הישיבות' של 'עזר מציון' שנוסד רק לפני כשנה. המאגר הוקם לאחר שבארגון גילו שלשלושים אחוז מהחולים אין דגימה מתאימה במאגר מח העצם של 'עזר מציון'. בארגון החליטו להרים את הכפפה ובברכת גדולי ישראל יזמו באופן תקדימי את הקמת 'מאגר הישיבות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר