שיעור בחסידות • צפו

כשהשר יועז הנדל הסביר על הקשר בין העבודה הממשלתית לי"ט כסלו

במהלך אירוע של עובדי משרד התקשורת, נאם השר יועז הנדל והסביר את הקשר בין התורה החסידית וי"ט כסלו לעבודה המשרדית וחיי היום-יום כפי תפיסתו • צפו (חסידים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יועז הנדל על י"ט כסלו (צילום: ללא קרדיט)

השר יועז הנדל השתתף אמש (שלישי) באירוע סגור לעובדי משרד התקשורת, במהלך דבריו, קישר השר בין החג החסידי י"ט כסלו לעבודה הנעשית במשרד.

"אני רוצה ככה להתחיל, שמעתי מקודם מיותם הרב של הלשכה שלי, אתם יודעים, בכל לשכה יש רב, או קאדי, איך שאתם רוצים, שהיום אנחנו נמצאים בי''ט בכסלו, יום שמסמן את חג הגאולה בחסידות".

"הוא סיפר לי", הוסיף הנדל לרתק את העובדים, "שיש תפיסה של החסידות בעבר ויש תפיסה של החסידות מודרנית. התפיסה של החסידות המורנית אומר שאנחנו עוסקים בעבודת השם בכל דבר שאנחנו עושים. גם באוכל, גם בריצת הבוקר שכולם מצטרפים אליי, אני אומר פעם שנייה, גם בעבודה במשרד, גם שנותנים מענה לציבור, וגם כשמתעסקים בפיקוח על שידורים, בכל דבר שאנחנו עושים יש משהו רוחני".

"נעזוב רגע את האמונה או לא אמונה", אמר הנדל, "יש משהו רוחני, משהו מעבר. אני לוקח את הרעיון הזה של החסידות, שבכל דבר שאנחנו עושים יש משהו מעבר, ואני רוצה שניקח אותו לעבודה שלנו כי אני מוצא את זה בכל פינה שאני מגיע איה במשרד ובכל מקום שאני נוגע ובכל מחלקה שאני פוגש ועם כל מנהל או עובד שאני פוגש. באמת בכל פינה שאני מגיע אליה במשרד".

"ובאמת", הבהיר השר הנדל, "אני רואה את זה כמעט בכל פינה, וזו ההבנה שעושים משהו גדול ושמשרד התקשורת מתעסק בלחבר אנשים. לחבר אנשים לא רק דרך אמצעים טכניים ולא רק דרך הדואר, ולא רק דרך הסיבים וה-5G ולא דרך הפיקוח או ההנדסה או היעוץ המשפטי וכל דבר אחר, אלה לחבר אנשים באמת במובן הכי עמוק של הדבר והמשימה הכי גדולה שלנו במרד התקשורת היא למצוא איך אנחנו מחברים את הציבור במדינת ישראל, מחברים את עם ישראל, מחברים חלקים שונים בחברה הישראלית, כי יש המון המון מה לחבר, זו משימה מאוד גדולה".

הנדל הוסיף: "אם אנחנו הולכים להיסטוריה של העם שלנו, יש בהיסטוריה שלנו פוטנציאל גדול לעשות דברים ענקיים ויש פוטנציאל גדול לעשות נזקים גדולים, וחורבן הבית, שתי ממלכות שנחרבו בעבר, אחת מהן תכף אנחנו חוגגים את הפתיחה שלה, את ממלכת החשמונאים, נחרבו בגלל מלחמות פנימיות, לכן החיבור הוא הכלי הכי חשוב כדי לשמור ולשמר את הנס הגדול הזה שנקרא מדינת ישראל ואנחנו במשרד התקשורת מתעסקים בחיבורים, אנחנו מחברים בפריפריה אנחנו מחברים יהודים וערבים, אנחנו מחברים בדואים בנגב וקיבוצניקים בצפון, אנחנו מחברים את המועצות האזוריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר