קציני משטרה: לא נאמרה המילה "נחטפנו"

חטיפת תלמידי הישיבה: במשטרה מתגוננים כנגד האשמות על כשל בקבלת שיחת החטוף אל המוקד. לטענת קצינים בכירים, החטוף שהתקשר לא אמר את המילה "נחטפנו" ולכן לא יוחסה לשיחה חשיבות (משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מוקדנית במוקד 100 של המשטרה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

כתב ההגנה של המשטרה: במטה הארצי של משטרת ישראל שומעים את הביקורת נגדם לפיו נהגו הם ברשלנות בזמן החטיפה כאשר לכאורה הם לא ייחסו חשיבות לשיחת הטלפון של אחד החטופים שלחש לפומית הסלולרי ואמר "חטפו אותנו". לפי טענות הצבא וגורמים נוספים, השוטרים נהגו שלא כמצופה מהם.

אחרי שתיקה, הקצינים יוצאים להגנת שמם של לובשי הכחולים. קציני משטרה בכירים, ששמעו את הקלטת השיחה טוענים הבוקר (שלישי) כי המילים "נחטפנו" או "נחטפתי" או חטפו אותי" לא נאמרו במהלך השיחה. הקצינים מסייגים את אמירתם החד משמעית ואומרים כי גם אם הייתה אמירה כזו, לא ניתן היה לשמוע אותה בבירור.

הקצינים אמרו "קשה להבין מה נאמר בה והקול שנשמע בתחילת השיחה, שהיא מאוד משמעותית, נמוך מאוד ולא ברור". בעיתון "ישראל היום" צוטט גם גורם בכיר מאוד במטה הארצי שאמר כי "ככל שלומדים את תוכן הקלטת, מסתבר שאי אפשר היה למנוע את החטיפה, ובהמשך תפקוד המוקד ייבדק".

במשטרה אומרים כי מתוך 1,000 שיחות בהולות למוקד 100, התקבלו ביום החטיפה 250 שיחות של מטרידים. במשטרה מציינים כי מאז יום שישי עם היוודע דבר החטיפה, השיחות המטרידות קפצו ל- 2,000 שיחות.

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו סירב להתייחס עם נחיתתו בארץ לביקורת הנוקבת כנגד המשטרה ואמר "בעת הזו התפקיד המרכזי הוא להתמקד במשימה הזו של להגיע לנערים. מהרגע שנכנסנו לתוך האירוע והוא זוהה, אנחנו עושים את כל מה שצריך".

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ סירב אף הוא להתייחס לביקורת ואמר "אני מכיר את הפרטים והדברים האלה ייבדקו בבוא הזמן. במקום לבוא כרגע ולחפש מחדלים אנחנו צריכים למצוא את הילדים ואת המרצחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר