השר יצחק אהרונוביץ' תוקף את המפכ"ל יוחנן דנינו: "שיתעסק בעניינו"

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הביע את דעתו כי על המפכ"ל הבא להיות משורות המשטרה, וחוטף ביקורת נוקבת מהשר יצחק אהרנוביץ': "אמירה אומללה, שיתעסק בעניינו" (משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השר יצחק עם אהרונוביץ עם המפכ"ל יוחנן דנינו (צילום: פלאש 90)

השר נגד המפכ"ל: אחרי שבועות שבהן המשטרה הייתה בראש הכותרות בעקבות פרישתם של טובי קציניה, בוחר השר לביטחון בפנים יצחק אהרונוביץ' לתקוף את המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו בעקבות דבריו נגד כוונת השר למנות לו מחליף שלא משורות המשטרה.

בראיון ל"ידיעות אחרונות" תקף המפכ"ל את הכוונה למנות מפכ"ל מבחוץ ואמר כי "הסיכוי של מועמד מבחוץ ללמוד את תפקיד המפכ"ל בלי רקע משטרתי קודם לא גבוה. אני יכול להעיד על זה: לניסיון שצברתי בתפקידים קודמים היה משקל גדול בעבודה שלי כמפכ"ל‭."‬

המפכ"ל תקף את הכוונה להקדים את ההודעה על מינוי מחליפו בעקבות מחול השדים שעובר על ארגונו ואמר: "אני חושב שמקורות הלחץ מאוד אינטרסנטיים. השר צריך לעשות סדר - להבהיר עכשיו שההודעה על הבחירה תיעשה במועד ראוי. אני מסיים ‭1-ב‬ במאי".

המפכ"ל הוסיף ואמר כי "סביר שהשר יבחר במספר מועמדים, יראיין אותם ויודיע על החלטתו שלושה-ארבעה חודשים לפני תום כהונתי, בתחילת ‭.2015‬ לכאורה, הסיבה לדרישה להקדים את המינוי מקורה במחול השדים שמתרחש במשטרה. הפתרון הוא לא להקדים את המינוי אלא להפסיק את מחול השדים. אנחנו יודעים מי מייצר אותו ולמה; אנחנו יודעים גם שהודעה על זהות המפכ"ל הבא לא תפתור כלום. האינטרסנטים לא יעזבו אותו בשקט‭."‬

בעקבות כך השר לביטחון פנים שראה בראיון זה, כך על פי מקורביו, ניסיון לחיסול חשבונות אישי, הטיח במפכ"ל ביקורת בפני כלי התקשורת בעת שהגיע לביקור ברחבת הכותל ואמר: "מדובר באמירה אומללה. אני לא רואה עין בעין. אני רואה מפכ"ל מכהן שבא לתת לי עצות. טוב היה לו המפכ"ל היה מתעסק בדברים שנעשים עכשיו ולא בבחירת המפכ"ל הבא. אין זה מעניינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר