בית המשפט הרשיע ייבואן מדיר אל-אסד שייבא חומרי בניין להכנת נשק

בית המשפט השלום באשדוד הרשיע ייבואן מדיר אל-אסד, שייבא לארץ חומרי בניין ואינסטלציה כביכול לחנותו אך בפועל ניסה להבריחם לחברון להכנת נשק (חדשות משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש90)

הברחה או ייבוא? בית משפט השלום באשדוד הרשיע הבוקר (ראשון), יבואן של חומרי בניין וסיוד אינסטלציה,בהאשמה של ניסיון להבריח חומרים אסורים העלולים לשמש לייצור נשק.

על פי כתב האישום, היבואן תושב דיר אל-אסד, בעליה של חברה פרטית העוסקת בייבוא חומרי בניין ואינסטלציה, ביקש לייבא מוצרים שונים כביכול לצורך בניין, אך כאלה שניתן להשתמש בהם גם להכנת כלי נשק.

בית משפט השלום באשדוד הרשיע יבואן חומרי בניין וציוד אינסטלציה מדיר אל-אסד שהעביר דיווחים כוזבים למכס בנסיון להבריח חומרים אסורים לחברון העלולים לשמש לייצור נשק.

בין המוצרים שייבא: מכונת חיתוך מתכות, מכונת חריטה, כ-80,000 כדורים מגומי/פלסטיק מוקצף ומכונת טחינה, ערבול וריסוק.

כאשר הסחורה הגיע לנמל, הוא פנה לחברת עמילות מכס, ואמר שמשלוח מיועד לחברה בחברון, אך החברה סירבה לשחרר את המוצרים מהמכס, זאת בשל צו האלוף האוסר לייבא מוצרים אלו לשטחי הרשות הפלסטינית. משכך, פנה היבואן לחברה אחרת, ואמר להם שהמוצרים מיועדים להגיע לדיר אל אסד, ובכך גרם לחברה לרשום בגללו רישום מכס כוזב.

לאחר פעילות של מכס אשדוד, עלה החשד כי מדובר בהברחה על רקע ביטחוני, והוא הועבר לחקירה באגף הביטחון של מכס. במהלך החקירה והמשפט הוא מסר גרסאות שונות למעשיו.

כאמור, הבוקר השופטת גילה שלו, קבעה כי מדובר בתיק מכס ביטחוני והרשיע אותו בביצוע עבירת הברחה.

במקביל, גם בהליך האזרחי הפסיד הנאשם, כשתביעתו לשחרר את הסחורה שנתפסה על ידי המכס נדחתה על ידי בית המשפט בחיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר