תעלומה בכלא: מי התחזה לאסיר הפלסטיני?

בוועדת השחרורים של שב"ס דחו את ההחלטה בעניינו של האסיר גסאן שומארה לאחר שלטענתו משהו התחזה לו בעבר וריצה עונש מאסר על שמו ולכן יש להתחשב בו (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אסיר בכלא אשל (Moshe Shai/Flash90)

אחרי שהתברר לאחרונה שאשה ישראלית ישבה שנים ארוכות בכלא לאחר שהתחזתה למהגרת לא חוקית בודקים בוועדת השחרורים של השב"ס מקרה מוזר נוסף. ועדת השחרורים של השב"ס דחתה למועד אחר דיון בשחרור של אסיר פלסטיני פלילי, בשל אפשרות שמתחזה הכתים את העבר הפלילי שלו.

לאחרונה החליטה הוועדה לדחות את בקשתו לשחרור מוקדם של גסאן שואמרה (22) מקלנדיה, בנימוק שהוא כבר ריצה בעבר מאסר בישראל. אבל שואמרה התעקש שמדובר בטעות ושזה המאסר הראשון שלו, והוועדה עיכבה את מתן החלטתה.

על פי הדיווח ב-ynet, שואמרה אמור להשתחרר מכלא אשל שבדרום הארץ בעוד שבעה חודשים, לאחר שנגזר עליו עונש מאסר של שלוש שנים וחצי בגין גניבת טלפונים ניידים ושהייה בלתי חוקית בישראל. כבר לפני כחמישה חודשים הוא התלונן בפני רשויות הכלא שמישהו התחזה לו וריצה מאסר בכלא בשנת 2008 תחת השם שלו. אותו אסיר מתחזה, שכבר שוחרר, נשפט בהיותו בגיר וריצה מאסר בבתי הסוהר דמון ואשל המיועדים לבגירים. שואמרה טען בתוקף בפני שב"ס שלא מדובר בו, מכיוון שבאותה התקופה הוא היה בן 14 ולא ייתכן שריצה מאסר בבתי סוהר לבגירים. כשהוצגה בפניו תמונתו של "המתחזה" שנמצאת בידי שב"ס, הוא לא זיהה אותו.

לאחרונה הגיש שואמרה, באמצעות פרקליטיו, עורכי הדין אור שפירו ואיתי כהן, בקשה לשחרור מוקדם מוועדת השחרורים. בדרך כלל כשאסירים במאסר ראשון מגישים בקשה היא נענית בחיוב, גם כשמדובר בפלסטינים. אבל הוועדה כאמור החליטה אחרת בהתבסס על כך שאדם בשם זהה ריצה עונש נוסף בעבר.

פרקליטיו של שואמרה מסרו: "זה מחדל חמור מאוד – לאפשר לאסיר להתייצב למעצר ובהמשך למאסר תחת זהות אדם אחר, מבלי שאף גורם בשב"ס יחשוף את התרמית. גם אחרי שהתגלה העניין, הם לא מיהרו לתקן את הליקויים כדי שמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם. האסיר נפגע מכך ונדרשו מאמצים לא מבוטלים מצדנו כדי להעמיד את שב"ס על טעותם".

יצוין, כי הסיכוי כיום להתחזות הוא קלוש מאוד כי זיהוי האסירים נעשה באמצעים ביומטריים. בדיקת טביעת אצבע או DNA של שואמרה והצלבתה עם הנתונים של האסיר שכביכול התחזה, יוכיחו אם אכן הייתה התחזות.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "תגובתנו תועבר כמקובל לבית המשפט, במסגרת עתירתו של האסיר בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר