העוול שנעשה לחיים איינהורן

פעם שנייה: התיק נגד השוטר שהיכה בעוצמה חרדי - נסגר

במח"ש סגרו בפעם השנייה, "מחוסר ראיות", את החקירה נגד הפרש המשטרתי שהכה בעוצמה את חיים איינהורן בירושלים • 'כיכר השבת' בהצצה לתמלילים מתוך החקירה • השוטר מכחיש (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
איינהורן לצד המדריגות שבהן הוכה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תלונה במח"ש שהגיש חיים איינהורן, חרדי מירושלים שלדבריו הוכה באלימות בידי שוטרים, נסגרה היום (שני) שוב, בפעם השנייה. במכתב שנשלח לאיינהורן על סגירת התיק נכתב כי "עם סיום החקירה, ולאחר שנבחנו מכלול הריאות בתיק, הוחלט לסגור את התיק מחוסר ראיות".

תחילתה של הפרשייה לפני כארבע שנים וחצי. איינהורן צעד בסמטה סמוך לרחוב ישעיהו בירושלים. באותה עת רדפו שני פרשים אחרי כמה ילדים שהפגינו נגד "גיוס בנות", ובשלב מסוים הגיעו אליו, ואחד מהם היכה אותו. "הוא פרק עלי את זעמו, על כך שלא תפס את אלו שרדף אחריהם", תיאר איינהורן.

הוא הגיש תלונה במח"ש אולם התיק נסגר מחוסר ראיות. זאת למרות שהמתלונן הצביע על מצלמות שהיו במקום והיו יכולות להוכיח את שאירע. כמו כן, הפרש השני שהיה נוכח במקום, כלל לא נחקר.

"סגירת מח"ש את התלונה, והיחס המשפיל לו זכיתי, היו המכה השנייה שקיבלתי", אמר איינהורן ל'כיכר השבת', "והיא הייתה כואבת יותר". בהמשך, ערר שהגיש לפרקליטות המדינה, נדחה.

גרם המדריגות שבהן הוכה איינהורן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בסופו של דבר פנה איינהורן לוועד נגד עינויים, שעתר לבג"ץ כדי שיורה על פתיחה בחקירת האירוע. לפני כשנה, בעקבות ההליך ודברי ביקורת שהשמיע השופט ניל הנדל ש"לא חקרו כפי שצריך", החליטה הפרקליטות לדון בכך מחדש ולהורות למח"ש לחקור את התלונה שוב. היום, כאמור, התיק נסגר שוב, בעילה של "חוסר ראיות".

בשיחה עם 'כיכר השבת' היום, הגיב איינהורן להחלטה השערורייתית על סגירת התיק נגדו. "סגירת התיק כבר בפעם הראשונה הייתה פאדיחה בשביל מח"ש. כעת זו פאדיחה כפולה ומכופלת", אמר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי לפני חצי שנה זומן הפרש, שהכה לכאורה, שוב למשרדי מח"ש. בחקירתו טען שאינו זוכר מה אירע באירוע שהתרחש לפני שלוש שנים. החוקר אמר לו: "חיים טוען שבמדרגות הכית אותו באגרופים לראש, מה תגובתך?" השוטר הכחיש: "שקר וכזב", אמר.

איינהורן, בראיון ל'כיכר השבת'. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עוד נודע כי במהלך החודשים האחרונים נחקרו במח"ש שוטרים נוספים בעניין. רבים מהם זוכרים מה היה באותה הפגנה.

מהוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, המייצג את חיים איינהורן, נמסר 'לכיכר השבת' בתגובה להחלטה לסגור את התיק: "מדובר במקרה מובהק שבו הימנעותה של מח"ש מקיום חקירה בעקבות תלונתו של אזרח על אלימות שוטרים נגדו, עלתה כדי רשלנות של ממש, ופגעה הלכה למעשה בסיכוייו של המתלונן להוכיח את טענותיו ובאפשרות להעמיד לדין את השוטר שתקף אותו לכאורה.

"בעקבות עתירתנו לבג"ץ, התיק הוחזר לחקירת מח"ש בדרישה כי יאספו כלל הראיות התומכות בתלונתו של המתלונן. בעקבות זאת, במח"ש אכן קיימו חקירה רצינית ומעמיקה כפי שהיה צריך להיות מלכתחילה, אך מאחר שעברו שלוש שנים מיום האירוע, לא ניתן עוד להגיע לראיות, ולמצות עם השוטר החשוד את הדין. לו היו מתבררות טענותיו של המתלונן במועד תלונתו, ייתכן שניתן היה להגיע לחקר האמת, ואף להעמיד לדין את השוטר החשוד בתקיפתו".

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר בתגובה: "החלטת מח"ש בדבר סגירת התיק הובאה להכרעת המשנה לפרקליט המדינה, אשר דחה את הערר. על ההחלטה בערר הוגשה עתירה לבג"ץ ובעקבותיה נערכו השלמות חקירה, לרבות חקירת השוטר החשוד באזהרה, מסדר זיהוי שנערך לגביו ושחזור האירוע עם המתלונן בזירה. לאחר החקירה היסודית והמקיפה ולאחר בחינת מכלול הראיות הוחלט לסגור את התיק, לאחר שלא נמצאה תשתית ראייתית מספקת להעמדה לדין פלילי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר