בהנחיית מנדלבליט

המשטרה עצרה זמנית את השימוש ברוגלה

בצל הסערה, הורה למשטרה היועמ"ש לשעבר מנדלבליט לחדול מלהשתמש בתוכנות סייבר התקפי עד לסיום הבדיקה בפרשה שמסעירה את המערכת בתקופה האחרונה (בארץ)

(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

סערת NSO: היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט הורה למשטרה לחדול מלהשתמש בתוכנות ייבר התקפיות עד לסיום הבירור בפרשה שמסעירה את ישראל בתקופה האחרונה. כך פורסם לראשונה ב-'N12'.

ההחלטה באה במקביל להחלטתו של מנדלבליט להקים וועדת בדיקה לפרשה, ובצל קראיות מכל רחבי הקשת הפוליטית להקים וועדת חקירה בלתי תלויה לבדיקת הפרשה.

כך למשל ראש הממשלה נפתלי בנט אמר מוקדם יותר היום (שני) כי הוא רוצה "להסדיר את השימוש בו (בתוכנת פגסוס).

גם יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התבטא הערב בנושא ואמר כי "זהו יום שחור למדינת ישראל. מבלי להתייחס לעניין שלי, שיש לו כמובן השלכות רחבות, אני חושב שהעניין הזה נוגע לכל אזרחי המדינה - לא ימין, לא שמאל, כל אזרחי המדינה בלי יוצא מן הכלל. קרה כאן דבר שאי אפשר בכלל להעלות על הדעת".

"הפשיטו כאן אזרחים עירום ועריה. תוכנות ריגול, שנועדו לסכל טרור ולהילחם באויבינו, הפכו לכלי יומיומי בידי גורמים במשטרה לריגול אחר אזרחים בניגוד לכל נורמה, בניגוד לכל חוק. הדבר דומה לכך שצה"ל ישתמש במטוסי 35F שאנחנו משתמשים בהם נגד איראן וחיזבאללה וחמאס כדי להפציץ את אזרחי ישראל. לא היה דבר כזה ובשום פנים ואופן אסור לעבור על כך לסדר היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר