סערת הריגול במשטרה

המפכ"ל שוב מכחיש: "לא הייתה כל חריגה"

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, ממשיך להכחיש שהמשטרה עקבה אחרי אזרחים ומבהיר כי ישתף פעולה עם הוועדה שתקום • שבתאי יקצר את שהותו באיחוד האמירויות (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
קובי שבתאי (צילום: משה שי, פלאש 90)

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, השוהה בימים אלו בביקור באיחוד האמירויות, כתב היום (שלישי) מכתב לשוטרי משטרת ישראל, בו הוא ממשיך לדבוק בעמדתו, ולהכחיש את מה שנחשף ב'כלכליסט'.

שבתאי כאמור ממשיך להתעקש שלא היה האזנות ומעקבים כנגד אזרחים ומסביר: "לא הייתה חריגה מהוראות הדין - לפי הבדיקה שנעשתה".

על שבתאי , ששוהה כאמור בביקור באיחוד האמירויות, שם נפגש עם המפכ"לים, נמתחה ביקורת ציבורית נרחבת, ועל כן, הוא החליט לקצר את הביקור שלו וכבר הערב הוא צפוי לחזור לישראל.

במכתב שנשלח לשוטרים כתב שבתאי: "בעקבות התחקיר העיתונאי שפורסם לפני כשלושה שבועות, מתנהל שיח ציבורי ער שבו עולות טענות נגד המשטרה על שימוש פסול לכאורה בכלים טכנולוגיים. לאור כך, נפתחה בדיקה של צוות משפטי שמונה על-ידי היועמ"ש היוצא. הצוות החל בעבודתו בימים אלה".

"אתמול, פורסמה ידיעה נוספת על שימוש לכאורה בכלים טכנולוגיים שלא על-פי החוק כלפי עשרות אנשי ציבור ובעלי תפקידים בישראל. מבדיקה ראשוני שנערכה ע"י אגף החקירות והמודיעין ביממה החולפת לגבי טענות אלה, עולה כי שורבבו בפרסום שמות שמעולם לא נחשדו ע"י המשטרה ולא טופלו בשום צורה ובשום כלי טכנולוגי לצד שמות שנחשדו ע"י המשטרה בעבר וטופלו באמצעים שונים ומגוונים. עד כה לא נמצאה כל אינדיקציה לפעולה שנעשתה שלא על פי דין והבדיקה נמשכת".

לדברי שבתאי: "יש לי אמון מלא ביושרתם של שוטרי משטרת ישראל ובכלל זה באנשי אגף החקירות והמודיעין: בפיקוד האגף, בשוטרי וקציני החטיבות המקצועיות ובמערך הפרוס בשטח. משטרת ישראל תשתף פעולה ככל הנדרש עם כל ועדת בדיקה שתקום, על מנת להגיע לחקר האמת ולהעמיד את העובדות על דיוקן. במדינה דמוקרטית, חיוני לתת למערכת אכיפת החוק כלים מתקדמים שתכליתם לחימה בפשיעה והצלת חיים על מנת לממש את אחריותה - שמירה על ביטחון הציבור. חובה עלינו להשתמש בכלים אלה על-פי דין בלבד. חריגה מנורמות אלו, אם תמצא, תטופל במלוא חומרת הדין".

בסיום מכתבו כתב שבתאי: "עבודה על פי החוק, תוך שמירה על כבוד האדם ופרטיותו הינה ערך עליון בעבודת המשטרה. כך נהגנו וכך ננהג גם בעתיד. נמשיך לבצע את תפקידנו מתוך תחושת אחריות ושליחות למען שמירה על ערכי הדמוקרטיה וחוסנה הלאומי של מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר