פרשת פגסוס

רוני אלשיך שוקל לתבוע את העיתון 'כלכליסט'

לאחר תוצאות ועדת הבדיקה שמינה ראש הממשלה, מפכ"ל המשטרה בדימוס, רוני אלשיך, שוקל להגיש תביעת דיבה נגד העיתון 'כלכליסט' בשל הפרסומים שייחסו לו אחריות (אקטואלי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
רוני אלשיך (צילום: ללא קרדיט)

במהלך החודש האחרון, עת התפרסמו מספר כתבות במסגרת תחקיר העיתון 'כלכליסט', נטען כי מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, היה אחראי מרכזי לעובדה שהמשטרה השתמשה בתוכנות ריגול נגד אזרחים.

כעת, לאחר תוצאות צוות הבדיקה של הצוות שמינה ראש הממשלה, נפתלי בנט, אלשיך שוקל להגיש תביעת דיבה נגד העיתון והכתב תומר גנון שפרסם את הדברים.

כזכור, בשיא הסערה סביב פרשת פגסוס, אלשיך הכחיש את הטענות ואמר: "למרות שכבר למעלה משלוש שנים אני מחוץ למשטרת ישראל, כמי שהכיר את המערכת מקרוב, לא היה לי ספק שהתמונה שפורסמה - אין לה אחיזה במציאות", טען אלשיך והבהיר: "אילו הפרסום היה נכון - אכן זהו זעזוע עמוק לדמוקרטיה, לא פחות מכך!".

בהזדמנות אחרת אמר אלשיך: "כל השמות שהתפרסמו ללא יוצא מן הכלל נבדקו על ידי המשטרה ונמצא שלא היה ולא נברא. למען הסר ספק, אין פגסוס למשטרת ישראל. פגסוס זה כלי ששואב את כל תכולת הטלפון מרחוק. למשטרה מותר לעשות האזנת סתר או חיפוש. הכלי המשטרתי לא יכול ללכת אחורה".

כזכור, צוות הבדיקה בראשות משנה ליועצת המשפטית לממשלה, עמית מררי, ובהשתתפות שני ראשי אגפים בדימוס בשב"כ, הגיש אמש (שני) את ממצאיו ליועצת המשפטית לממשלה.

בפתח מסקנות הצוות נקבע: "עם השלמת הבדיקה הטכנולוגית המקיפה של צוות הבדיקה והמומחים הטכנולוגים, אשר נשענה גם על מידע שהגיע מידי מומחים של חברת NSO, עלה כי אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות תוכנת פגסוס שבידיה, ללא צו שיפוטי, מכשיר טלפון של מי מבין רשימת האנשים שפורסמו בתקשורת".

באשר לפרסום בעיתון 'כלכליסט' כי בוצעו האזנות למכ"לים של שלושה משרדי ממשלה בממשלה הקודמת, בצוות הבדיקה טוענים כל להד"מ: "בדיקה טכנולוגית מעמיקה נעשתה במערכת פגסוס ובמערכת הנוספת גם ביחס למכשירי הטלפון הנייד שהיו ברשותם של שלושת המנהלים הכלליים לשעבר של משרדי הממשלה ששמותיהם פורסמו, בין היתר באמצעות נתונים שהועברו על ידם בעקבות פנית הצוות לצורך בדיקות אלה.

השר לביטחון פנים, אמר בר לב, הגיב לאחר מסקנות הצוות ואמר: "כפי שטענתי מההתחלה, כך נכתב גם במסקנות צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי, "אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות מערכת פגסוס שבידיה ללא צו שיפוטי" וזהו זיכוי מהדהד למשטרת ישראל וללובשי המדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר