חידוד נהלים

המפכ"ל: לפתוח באש כנגד כל מי שמסכן חיים

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, חידד את נהלי הפתיחה באש והזכיר כי יש לירות נגד כל מי שמסכן חיים • שבתאי: "איבדנו הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו" (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
קובי שבתאי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, חידד הבוקר (ראשון), לאחר רצח השוטר ברק משולם ז"ל ברעננה, את הנהלים לשוטרים והזכיר כי יש לפתוח באש כנגד כל מי שמסכן חיים. שבתאי: "איבדנו הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו".

המפכ"ל הורה על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, תוך חידוד הוראות הפתיחה באש. בנוסף הורה המפכ"ל על בחינת צבר האירועים האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי.

כמו כן, המפכ"ל ביקש להדגיש ששוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי. כך היה וכך יהיה.

לדברי רב ניצב קובי שבתאי: "משטרת ישראל איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב. זו פעילות יום יומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם, ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו.

:ברק ששירת במג"ב היה בעל ניסיון מבצעי רב ושימש כראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה. הוא עסק בשיטור כל חייו הבוגרים בדיוק מהמניעים הנכונים של אהבת המולדת, וחשיבות ההגנה על אזרחי המדינה. החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו. בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער. בתפקידו שירת את אזרחי העיר והאזור נאמנה והוא היה מופת ליוזמה, מקצועיות ונחישות גדולה".

"בשעה קשה זו אנו מחזקים את משפחתו של ברק, אלמנתו, ילדיו, הוריו ואחיו. נתמוך ונלווה אותם לעד", הוסיף המפכ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר