חינוך לטרור

מורה פלסטיני נעצר בעקבות הצגה של טרור

הצגה שמסיתה לטרור בבית הספר: המשטרה עצרה מנהל ומורה בבי"ס פלסטיני באיו״ש שהעלה הצגת תלמידים בעלת תוכן הסתה לטרור. עם סיום החקירה צפוי כתב אישום (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

בשבועות האחרונים הופץ ברשתות תיעוד של הצגה שעלתה בבית ספר פלסטיני בענאתא שבאזור יהודה ושומרון, ובו מיצג של הסתה לטרור ואלימות על רקע לאומני ובהקשר של הר הבית שבירושלים.

בעקבות התיעוד, הוחלט בפיקוד מחוז ירושלים ירושלים לפתוח בחקירה שהוטלה על חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

במסגרת החקירה, נעצר מנהל המוסד החינוכי, תושב ענאתא בשנות ה-40 לחייו, והועבר לחקירה בימ"ר ירושלים. יומיים לאחר מכן, נעצר גם מורה באותו מוסד חינוכי, תושב ענאתא בשנות ה-30 לחייו. השניים הועברו לחקירה במשטרה ומעצרם הוארך בבימ"ש.

מהחקירה עולה, כי במסגרת הצגה שהעלו התלמידים בהנחיית סגל ההוראה במוסד החינוכי שנערכה בפני תלמידים ובני משפחותיהם, הועלה תוכן מובהק של הסתה לטרור ואלימות. אחד החשודים שנעצרו טען כי ההצגה כוונה נגד הנורמליזציה של מדינות ערב עם מדינת ישראל - עובדה שלא התיישבה עם תיעוד מההצגה שהציג מיצג אלים ומסית על רקע לאומני.

מעצרם של שני החשודים הוארך בבימ"ש צבאי, והיום (שלישי) הוארך מעצרם שוב עד לתאריך 4.8, אז צפוי להיות מוגש נגדם כתב האישום בגין עבירות של פרסום הסתה לטרור.

מדוברות המשטרה נמסר: "לצערנו אנו נתקלים לעיתים קרובות בהסתה פרועה ברשתות החברתיות, והפעם הסתה בחסות מוסד חינוכי על ידי ולעיני ילדים ובני נוער, המוכוונים ע״י עובדי הוראה המעודדים הסתה לאלימות וטרור. מחוז ירושלים של המשטרה ימשיך לפעול עם כל היחידות והאמצעים הקיימים נגד הסתה לאלימות ולטרור בכל זמן ובכל מקום, ברחוב וברשתות החברתיות, בבתי תפילה, במוסדות החינוך ובכל מקום אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר