לילה שני של מהומות בירושלים

עימותים בין יהודים לערבים בשכונת שמעון הצדיק; דריכות הבוקר בהר הבית

המהומות הלילה בירושלים נחלשו אך בשכונת שמעון הצדיק יידו צעירים יהודים אבנים על רכבי הערבים בנקמה על התנהלותם, והמשטרה נכנסה לתוך בית יהודי פרטי בניסיון לפזר משם את הצעירים. גם בשועפאט ערבים התפרעו וירו זיקוקים על הרכבת הקלה (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לילה שני של עימותים סוערים ברחובות ירושלים, והבוקר (שישי) כוחות המשטרה נערכים בכוחות מתוגברים בכוננות גבוהה מחשש למהומות אחרי העלייה של המוסלמים למסגדים על הר הבית.

אחרי הפרות הסדר הנרחבות בלילה שבין שלישי לרביעי, הרוחות מעט נרגעו ולא בכל השכונות בהם התפרעו אז - התפרעו גם בלילה האחרון.

המוקד המרכזי של המהומות הלילה היה בשכונת שמעון הצדיק, שייח' ג'ארח, שם התפרעו צעירים ערבים לילה נוסף - ומנגד, צעירים יהודים שאינם מתגוררים בשכונה, הגיעו לנקום.

היהודים יידו אבנים על כלי רכב ריקים של השכנים הערבים, ויידו אבנים לעבר המתפרעים הערבים. המשטרה פיזרה אותם באמצעות התזת בואש ורימוני הלם. כמה מתפרעים, יהודים וערבים, נעצרו.

במהלך העימותים, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר שלף את אקדחו האישי אחרי שהותקף באבנים על ידי מחבלים ערבים, ודרש מהשוטרים להגיב באש חיה לעבר הפורעים המסכנים את חיי היהודים.

אירוע נוסף התרחש בביתו של טל יושבייב, לשם נכנסו שוטרים שרצו לפנות את הצעירים היהודים שהתאספו בביתו. הוא דרש מהשוטרים לצאת באומרו כי מדובר בשטח פרטי, ובתגובה נעצר על ידי השוטרים. הוא שוחרר כעבור מספר דקות.

כתוצאה מהמהומות הלילה בשכונת שמעון הצדיק, שני יהודים נפגעו בראשם כתוצאה מפיגוע אבנים של המחבלים הערבים, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים.

בשכונת שועפאט, שם הסירו את המחסומים שהציבו בכניסה למחנה הפליטים אחרי הפיגוע במחסום כחלק מהחיפושים אחרי המחבל, התפרעו גם כן הערבים במהלך הלילה.

בין היתר, הם יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הרכבת הקלה העוברת בסמוך. נגרם נזק אך ב"ה לא היו נפגעים.

הדריכות הבוקר מתמקדת בהר הבית, כאשר במערכת הביטחון חוששים כי אם הדרשנים המוסלמים יסיתו במסגדים ויפרצו מהומות על ההר, ההידרדרות הביטחונית בעיר תהיה משמעותית יותר וההסלמה תגבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר