התמליל המלא

נחשף: יומיים אחרי אסון מירון - בכירי המשטרה נועדו לפגישה סודית

יומיים בלבד לאחר "אסון מירון" - האסון האזרחי הגדול בתולדות מדינת ישראל, בו קיפחו את חייהם 45 אזרחים, בכירי המשטרה בראשות המפכ"ל קובי שבתאי, התכנסו לפגישה סודית לדיון על עצירת חקירת מח"ש, כך נחשף ב'חדשות הערב' ב'כאן 11' | כל הפרטים (חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מגיע לוועדת החקירה לאסון מירון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

המחדלים נחשפים: לאחר שהשבוע נחשפו הקלטות מצמררות מקריאותיהם הנואשות של השוטרים שאבטחו את מתחם 41 - "גשר דב" בו התרחש אסון מירון הנורא, אל הפיקוד הגבוה של המשטרה, תוך שהם משוועים לתגבורת כשי להתמודד עם העומס, שבסופו של דבר גבה את חייהם ש 45 בני אדם, משה שטיינמץ חושף ב'חדשות הערב' ב'כאן 11', כיצד מיהרו בצמרת המשטרה לפעול על מנת למנוע את חקירת מח"ש על תפקודם.

לפי הדיווח, יומיים בלבד לאחר האסון שזעזע את המדינה, כונסה לה פגישה סודית ע"י צמרת המשטרה. בדיון השתתפו המפכ"ל קובי שבתאי, סגן המפכ"ל דוד ביתן, היועצת המשפטית של המשטרה דאז - איילת אליישר, ראש יחידת להב 433 ניצב מוטי לוי וראש אגף משאבי אנוש בועז גולדברג, ועוד בכירים רבים שהמשותף לכולם הוא היותם בכירים מאוד בצמרת המשטרה.

מטרת הדיון, כפי שניתן להסיק מתוכן הדיון היתה להסיט את "האש" מצמרת המשטרה, לפעול להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור גם את הגורמים המיניסטריאליים - על חשבון חקירת מח"ש שהיתה מתמקדת בתפקוד המשטרה והשוטרים.

בדיון, המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי, הציע להקדים את הפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה ע"מ שיזרז הקמת ועדת חקירה ממלכתית. "המלצת משטרת ישראל הינה הקמת ועדה ממלכתית חיצונית, ניטרלית, אובייקטיבית, שלא תהיה מושפעת מגורמים או שיקולים זרים, תוך עצירת ההליך המתבצע כעת ע"י מח"ש", אמר המפכ"ל.

(באדיבות חדשות הערב, כאן 11)

גם איילת אליישר, מי שכיהנה בזמן האירועים המדוברים כיועצת המשפטית של המשטרה הוסיפה: "היעד הוא ועדת חקירה ממלכתית שכן מדובר גם בדרג פוליטי וגורמים פרטיים". היא הדגישה כי לדעתה "אין מקום לחקירה פלילית (ע"י מח"ש. א"כ) מאחר שזאת תארך שנים". לטענתה, בחקירה של מח"ש לא יוכלו להגיע לחקר האמת.

הגדיל לעשות סמפכ"ל המשטרה, דוד ביתן, שהגדיר את מטרת הפגישה והדיון בשביל "הצפת רעיונות ודעות לשם גיבוש דרך פעולה ... השאלה המרכזית היא שאלת האחריות. אחריות אינה רק על גורם אחד ... האצבע לא צריכה להיות מופנית רק כלפי משטרת ישראל".

(באדיבות חדשות הערב, כאן 11)

ראש אגף חקירות ומודיעין, יגאל בן שלום, היה פרקטי: "היום תתקיים פגישה עם היועץ ואבחן מהו הכיוון. נתעקש לעצירה והליכה לוועדת חקירה".

(באדיבות חדשות הערב, כאן 11)

גם ראש יחידת להב 433, ניצב מוטי כהן צידד בעד עצירת חקירת מח"ש: "מציע לעצור את חקירת מח"ש עד שתתקבל החלטה".

(באדיבות חדשות הערב, כאן 11)

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפרסומים: "האירוע מצוי תחת בדיקה של ועדת חקירה ממלכתית ועל כן, בשלב זה, לא נוכל להשיב לגופם של דברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר