נס חנוכה

המפכ"ל: הפיגוע הסתיים במזל, בעקבות המעצור בנשק

מפכ"ל המשטרה דיבר סמוך לכפר קאסם בו אירע פיגוע הטרור הלילה וחשף כי האירוע הסתיים בנס עם שלושה נפגעים קל בעקבות מעצור בנשק המחבל (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מסר הצהרה הבוקר (שישי), לאחר פיגוע הטרור הלילה בכפר קאסם וסיפר על פרטי האירוע: "אנו אחרי לילה ארוך של פיגוע מאחורינו, אירוע שבו משטרת ישראל מוזעקת לאירוע של אלימות במשפחה, ניידת מגיעה תוך 3 דקות לזירה כשהיא מוכוןנת על ידי גורם ש"התלונן", כשהוא מכווין את הכוחות למקום שהוא תכנן מראש".

"כשהניידת מגיעה לטווח של 3 מטר מהמחבל הוא מנסה לפתוח באש לכיוונם, למזלנו הירי לא צלח כתוצאה ממעצור והמחבל נמלט אל תוך המבנה", סיפר המפכ"ל.

"מהשלב הזה מתחיל אירוע שבו המחבל משליך בקבוקי תבערה לעבר הניידת השוטרים מזעיקים מפקד תורן שמגיע מכיוון נוסף וגם הוא סופג 4 בקב"תבים לעבר הניידת. המפקד פתח באש לעבר המחבל".

"כוח מג"ב שהיה בסמוך ועסק בפעילות פלילית התקפית הגיע והוזעקו כוחות נוספים. בשלב הזה המחבל עולה לרכב ומגיח בפראות במהירות ומנסה לפגוע בשוטרים הכוח פותח בירי ומנטרל את המחבל שפוגע עם הרכבה ברכב נוסף שפוגע בשלושה שוטרים שנפגעו בפגיעות קלות".

"למקום הוזעק גם כוח ימ"מ עם פתיחת האירוע, הכוח ביצע סריקה במבנה מצא את הנשק ועוד מספר בקת"בים שהוכנו.

המפכ"ל התייחס למקום הפיגוע ואמר: "מדובר בעיר שלווה זה אירוע של מחבל בודד, זה מקום שלוו עם נורמטיביות מוחלטת ואנו עושים הפרדה כרגע בין אותו מפגע בודד ובין המיקום".

מפקד מג"ב עם הולחמים

מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, שוחח עם הלוחמים שניטרלו את המחבל, שיבח אותם על הנחישות האומץ והניטרול וביקש מהם לברך הגומל.

הלוחמים סיפרו כי היו בפעילות שגרתית באזור ואז הוזעקו כדי לסייע לסיור שנקלע לפיגוע בכפר קאסם. "הכוח הגיע במהירות, עלה על מיגון מלא, תפס מחסות. הכוח זיהה שנזרקו בקבוקי תבערה ופתח בירי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר