המבצע החריג בג'נין

מפקד הימ"מ: "נסגר מעגל"; בן גביר: "מחבל? דמך בראשך"

באורח חריג, מפקד הימ"מ תת ניצב ח' שחרר בשעה זו הודעה לתקשורת, בה סיפר על המבצע הענק שהיה בג'נין | בן גביר ושבתאי הוציאו הודעה מצולמת על המבצע • צפו (חדשות בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
בן גביר והמפכ"ל בהצהרה • צפו (צילום: ללא קרדיט)

"המבצע הכי גדול שהיה במחנה פליטים": מפקד הימ"מ ח', הוציאה לפני דקות ספורות (חמישי) הודעה לתקשורת, בה התייחס למבצע החריג שהיה הבוקר בג'נין.

ח' כתב: "בשבועות האחרונים היחידה פעלה יחד עם שירות הביטחון הכללי לסכל פיגוע גדול שתוכנן בעורף. היום לפנות בוקר השב"כ הצליח לסגור מעגל עם חברי החולייה. הכוח נכנס ללב המחנה ג'נין בשעות הבוקר המוקדמות על מנת לעצור את חוליית המחבלים".

"חשוב לציין", הוסיף ח', "שזה המבצע הראשון שהתבצע בלב המחנה על מנת לעצור חולייה שתכנן לבצע פיגוע בטווח זמן מיידי. שהלוחמים שלנו הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות בצורה סמויה ללב המחנה, הכוח פרק והתחילו חילופי אש עם המחבלים שהיו בבית. בהתקלות הראשונה חוסלו 2 מחבלים, הכוח התנהל מול המחבלים בשיטת הסיר לחץ, נורו טילים על הבית במהלך הסיר לחץ אחד המבוקשים הסגיר את עצמו לכוחות שלנו".

"2 מחבלים נוספים שנשארו באיתור אחד מהם חוסל ואחד נפצע קשה. סה"כ 3 מבחלים חוסלו בתוך הבית אחד נפצע קשה ואחד הסגיר את עצמו. הלוחמים של היחידה התמודדו מול חמושים במעטפת הקרובה של היעד וזוהו מספר פגיעות במחבלים. בנוסף הופעלו מטעני חבלה גדולה על הרכבים של היחידה דבר שגרם נזק".

לסיום כתב ח': "הלוחמים נכנסו ללב המחנה בקרובות פנים מול פנים מול המחבלים, הפגינו נחישות וחתירה למגע ואומץ לב בלתי רגיל בהתמודדות מול מחבלים בתוך מבנה ומול מעטפת קשה ומורכבת של מטענים וירי מכל כיוון. עצם הכניסה ללב המחנה יכולה להעיד על ערכיות חוליית המחבלים ועל חשיבות המשימה למען ביטחון אזרחי ישראל."

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התייחס אף הוא למבצע ואמר: "מברך ומחזק את לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל, כוחות צה"ל ושב"כ, שעשו הלילה פעולה מוצלחת בג'נין, ידע כל מחבל שינסה לפגוע בכוחותינו - דמו בראשו ואנחנו נותנים גב לחיילים שלנו במלחמה נגד המחבלים. ידע כל לוחם, כל שוטר, כל חייל, שיש לו את הגיבוי המלא ממשלת ישראל, מהמשרד לביטחון לאומי וממפכ"ל המשטרה".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר: "רוצה להודות לצה"ל, שב"כ, הלוחמים האמיצים של משמר הגבול ולוחמי הימ"מ - הטובים מכולם, על עבודה מקצועית ואיכותית, תוך חירוף נפש ותוצאות מבצעיות מכובדות שמביאות ביטחון והגנה לתושבי מדינת ישראל וזו ההזדמנות להגיד תודה לכל האנשים שמקריבים, משקיעים ומסכנים את חייהם למען מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר