צפו במעצר

כתב אישום נגד הסוחט שהטיל מורא על אזור הכרמל

היחידה לאכיפה כלכלית סיימה את חקירתה בפרשת סחיטות באיומים, עבירות כלכליות והלבנת הון של אמל מלאק מדלית אל כרמל, חבר בארגון אבו לטיף, שסחט באיומים והטיל מורא על תושבי רכס הכרמל (משטרה)

היחידה הכלכלית (אכ"ל חוף) בלהב 433 ניהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה נגד חבר בארגון אבו לטיף, שאייים וסחט באיומים תושבים מאזור רכס הכרמל, הטיל עליהם מורא ופחד ופגע ברקמת חייהם. החקירה לוותה ביחד עם שוטרי מרחב כרמל ומחוז חוף ובחקירה משותפת עם רשות המיסים.

לפני כחודש הפכה החקירה לגלויה עם מעצרו של החשוד ומעצרם של חשודים נוספים, בהם אשתו של החשוד. "אם אתה לא תשלם את התשלום יש לך ילדה ויש לך אישה ואתה לא יודע איך זה ייפול עליך", "יש לך שעה להביא לי את הכסף, מבחינתי תמכור את הרכב ותשלם את הכסף ואם לא אני בא אליך הביתה אני אשרוף לך את הבית, אקח לך את הרכב".

העדים בחקירה זו מוכרים לחשוד וכבר במהלך חקירת התיק בוצעו ניסיונות להשפיע על מתלוננים, לרבות באמצעות ירי והשלכת רימון הלם לבתיהם של מתלוננים ומעורבים בתיק.

מהחקירה עולה, כי החשוד עסק יחד עם אחרים משך שנים במתן הלוואות וגבייתן וכי משך כל אותן שנים, לא החזיקו ברישיון למתן אשראי, בניגוד לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים. חלק מההלוואות שניתנו ע"י החשוד, ניתנו מבלי שכרת חוזי הלוואה בכתב הכוללים את תנאי ההלוואה, על מנת להתחמק מהחובות ומהאיסורים בחוק אשראי הוגן.

במהלך אותן שנים פעל החשוד ביחד עם האחרים, תוך הפעלת סנקציות אלימות ואיומים בין היתר כלפי בעלי החוב ועל מנת להטיל אימה עליהם ועל בני משפחותיהם ולהניע אותם לשלם סכומי כסף על פי דרישתו. תקבולי ההלוואות התקבלו לידי החשוד במזומן ובהעברות כספיות לחשבון הבנק של אשתו והכספים הבלתי לגיטימיים התערבבו עם הכספים הלגיטימיים בחשבון הבנק של האישה, בכוונה להסתיר את מקור התקבולים ואת בעלי הזכויות בהם.

עוד עולה מהחקירה כי החשוד לא דיווח למס הכנסה על הכספים הבלתי לגיטימיים.

מבין הלווים הרבים שנסחטו ואויימו, אחד המתלוננים לווה מהחשוד 25,000 ש"ח וסוכם בין השניים כי ההחזר כולל הריבית יעמוד על סכום של 80,000 ש"ח. כשהלווה לא עמד בהחזרת התשלומים, החשוד סחט אותו ואיים עליו: "בסדר, אני אומר ב-15, לא אבו סקר ולא אלוקים אחי...לשלוח לך אנשים שיתפסו אותך מהאוזניים בסאג'ור תגיד לי, כדי שתבין מה אני אומר לך?....טוב, עכשיו מישהו יבוא ויסביר איתך ויגיד לך עם מי העבודה שלך".

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בחיפה ועד היום (שישי). הבוקר הוגש נגד החשוד כתב אישום חמור המייחס לו 10 אישומים בעבירות של: ריבוי עבירות של סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, איומים, עיסוק בלא רישיון למתן אשראי, כריתת חוזה הלוואה אסורה, קבלת תשלום לפי חוזה הלוואה אסורה, הלבנת הון ושימוש בכל מרמה ערמה או תחבולה במטרה להתחמק ממס.

לצד כתב האישום ובקשת המעצר, הוגשה נגד החשוד גם בקשת חילוט על כל הרכוש בשווי העבירות שהחשוד ביצע וכן על הרכוש ששימש לביצוע העבירות. בין הרכוש שנתפס: זכויות במקרקעין של החשוד בשווי כמיליון ₪, 3 רכבי יוקרה בשווי של כמאות אלפי ש"ח ועוד כספים רבים במזומן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר