פוגל שיבח | צפו

המפכ"ל מתריע: "חסרים מאות שוטרים לקראת הרמדאן"

בדיון שנערך היום בכנסת, דנו הנוכחים בהיערכות המשטרה, צה"ל, כוחות הביטחון וההצלה לחודש הרמדאן. המפכ"ל התריע: "חסרים מאות שוטרים לקראת הראמדן, המשטרה לא במקום שהיא צריכה להיות בו" | יו"ר הועדה פרגן למפכ"ל המשטרה • צפו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הדיון בוועדה לביטחון לאומי, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 | וידיאו: ערוץ כנסת)

הוועדה לביטחון לאומי התכנסה מוקדם יותר היום (רביעי) בראשות חבר מפלגתו של בן גביר, ח"כ צביקה פוגל, ודנה בהיערכות המשטרה, צה"ל, כוחות הביטחון וההצלה לחודש הרמדאן.

בדיון השתתפו מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, נציבת שירות בתי הסוהר (שב"ס), רב גונדר קטי פרי, ונציב כבאות והצלה רב טפסר, אייל כספי.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הזהיר בדיון, כי "יש שחיקה מאד קשה של השוטרים ומחסור בכוח אדם. כך למשל בירושלים יש מחסור של כ- 500 שוטרים. אנחנו יותר חזקים אבל לא ברמה האופטימלית שצריך. אני מקווה שהממשלה והשר יובילו את המהלכים כדי שהשוטרים יקבלו שכר הולם וגיוס כוח אדם איכותי לשמור על שלום הציבור. אנחנו במקום אחר מבחינת שיתוף הפעולה בין כל הגורמים. מתקיימות הכנות מבצעיות, אימונים של שוטרים וגיוס פלוגות מילואים במג"ב . במקביל נקל על האוכלוסייה כדי לחגוג בבטחה".

"יש לא מעט גורמים שרוצים להתסיס את השטח ורוצים להראות שישראל מפרה את פולחן הדת. יש שידור ישיר מההר שמראה מה קורה בשטח במטרה להוציא תמונה לעולם שהדברים רגועים. בנוסף בהחלטת השר הוקם צוות הסתה משולב משטרה, שב"כ, צה"ל והפרקליטות וברגע שיש הסתה ברשת יש מענה מידי ומשפטי".

נציבת שרות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, אמרה כי "יש ריכוז של מאמצים מבצעיים לצד מודיעיניים בבתי הכלא שם שוהים 4700 אסירים ביטחוניים בשישה בתי סוהר. קיים מידע מודיעיני על שביתת רעב רחבה, שב"ס יחד עם גורמי בטחון נוספים נערכים לכך ולתרחישי הפרות סדר, תקיפות סגל ואירועים אחרים. יש תכנית סדורה לקליטת 500 – 800 כלואים". עם זאת, ציינה כי יש מחסור של כ- 500 סוהרים מתחת לתקן וחוסר המשאבים וכוח האדם משפיע על פעילות השירות".

נציב כב"א, רב טפסר, אייל כספי אמר: "אירועי 'שומר החומות' הפתיעו ואכזבו את רשות הכבאות, בהם הותקפו כבאים שבאו להציל חיי אדם. וכלקח יש צורך בסביבת הגנה של המשטרה וכוחות הביטחון ללוחמי האש. לדבריו גובשו תורות לחימה גמישות כדי לאפשר לדרג הפיקודי לקבל החלטות בסיטואציות שונות ומורכבות והרשות ערוכה ומוכנה לכל אירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר