בן גביר: "מישהו מנהל אותו"

המפכ"ל התנצל על זריקת רימוני הלם בהפגנות והודיע: המפקד יזוז מתפקידו אחרי הרמאדן"

המפכ"ל שבתקופתו נזרקו רימוני הלם בבני ברק - ואז לא בחר להתנצל, נכנע ללחצי התקשורת ומסר הערב "הודעה דרמטית", כלשונו, בה הודיע כי הוא לא מתחרט על הזזת מפקד מחוז תל אביב: "זה יקרה אחרי הרמאדן" | הפוליטיקאים מהצד השמאלי גיבו את המפכ"ל | בן גביר תקף את המפכ"ל: "היועמ"שית מנהלת אותו" (משטרה)

שבתאי, הערב (צילום: אבשלום שושני - פלאש 90 | וידיאו: דוברות המשטרה)

עם צאת השבת, יצאה הודעה מטעם המשטרה, כי המפכ"ל קובי שבתאי צפוי למסור "הודעה משמעותית", לאחר השעה 20:00, פתח המפכ"ל את ההצהרה ואמר: "טעיתי בשיקול הדעת".

"ערב טוב ושבוע טוב ב-48 שעות האחרונות ערכתי עם עצמי חשבון נפש. פניי לאן", אמר שבתאי כשהוא מתייחס כמובן לסערה שפרצה בעקבות הדחתו של מפקד מחוז תל אביב.

שבתאי התייחס להדחה ואמר: "סבב המינויים רחב היה מתוכנן להיערך תוך זמן קצר, עמי הוא קצין מקצועי, מעורך ומנוסה, ובלי שום קשר למחאות, או למצב הביטחוני, המנוי המדובר היה מיועד ליישום לאחר הרדמאן".

"טעיתי", אמר שבתאי והוסיף, "טעיתי בשיקול הדעת, טעיתי בעיתוי ובדרך, ואני לא מקל בכך ראש. אני מקבל ומכבד את החלטת היועמ"שית לגבי הקפאת המינוי, וצריך להיות ברור לא מדובר כאן בין מפכ"ל לממ"ז, אין לי ספק שגם אני וגם ניצב אשד, נמשיך להתנהל בממלכתיות ובמקצועיות כפי שנהגנו בעד היום".

"למשטרה יש מפכ"ל אחד", אמר שבתאי והוסיף: "ההנחיות לשטח הן ברורות לאורך כל התקופה. גם אם היו ספקות לגבי אירועים מסוימים, תחקרנו אותם והלקחים יושמו בשטח. ההנחיות למפקדים ולשוטרים ברורות – אנחנו לא רוצים דם ברחובות. אנחנו לא רוצים רימוני הלם ולא מראות של אישה בת 70 אזוקה. אני מחויב למשטרת ישראל ולכם הציבור במדינת ישראל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר קודם לכן בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12: "מהרגע הראשון המפכ"ל אמר לי 'עמי אשד כושל'. הייתה לו ביקורת מאוד קשה על עמי אשד, יש ביניהם חוסר הערכה. ברגע שיש סבב מינויים מבחינתו הוא מחליף אותו. אני בחרתי בעיתוי של הסבב כי ראיתי את ההתנהלות של עמי אשד שלא הייתה טובה. אם הייתי רוצה לפטר את אשד הייתי מפטר אותו, יש לי את היכולת. היועמ"שית לא דיברה איתי בכלל לגבי ההחלטה שלה. היא הוכיחה למה צריך את הרפורמה המשפטית".

השר בן גביר אמר לכאן חדשות אחרי הצהרת המפכ"ל: "שמעתי את הדברים שהוא אמר, אני גם לא רוצה לראות דם ברחובות, אך היועמ"שית מנהלת אותו, היא הבעיה שלנו, עליו אין לי תלונות". בן גביר הוסיף: "כבר לפני ההפגנות שבתאי אמר לי שהוא מאוכזב מאשד, הוא אמר לי שהוא כשל בתפקידו, זה לא קשור רק להפגנות".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בתגובה לדברי המפכ"ל: "אני מבקש לחזק את מפכ"ל המשטרה וכל שוטרי משטרת ישראל שפועלים במגוון זירות ותחת אתגרים משמעותיים במקצועיות. טוב שיש מפכ"ל שפועל לפי חוק. קובי לוחם עז נפש, ששירת כל חייו הבוגרים את מדינת ישראל. בשעת החירום הזו, אני מבקש לחזק אותו ולהגיד לו - עם ישראל איתך. אתה נמצא בשעה משמעותית ועליך המשימה לשמור על עצמאות משטרת ישראל, על ביטחונם של אזרחי ישראל והדמוקרטיה הישראלית".

השר לשעבר ח״כ גדעון סער אמר: "מפכ״ל המשטרה רנ״צ קובי שבתאי עשה הערב את הדבר הנכון. תגובת השר בן-גביר לדבריו ממחישה מדוע מלכתחילה אין הוא כשיר לתפקיד הכולל אחריות מיניסטריאלית על משטרת ישראל. המהלך הברוטלי של יום חמישי היה טעימה מהתפריט של ההפיכה המשטרית. השמירה על המערכות הממלכתיות קריטית מאי פעם!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר