הפוליטיקאים מגיבים להפסקת האש

התגובות במערכת הפוליטית מעורבות. בתנועת ש"ס "מצפים לתגובה חריפה החל מהטיל הראשון". שאול מופז סובר כי "הפסקת האש היא טעות". עמוד ענן אקורד הסיום (פוליטי)התגובות במערכת הפוליטית מעורבות. בתנועת ש"ס "מצפים לתגובה חריפה החל מהטיל הראשון". שאול מופז סובר כי "הפסקת האש היא טעות". עמוד ענן אקורד הסיום (פוליטי)

יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

הח"כים יוצאים מכוננות מלחמה, וחוזרים לכוננות בחירות, ניתן ללמוד על כך משלל התגובות של הפוליטיקאים להפסקת האש שנכנסה הערב (רביעי) לתוקפה.

למרות התמיכה מקיר לקיר שקיבל מבצע עמוד ענן, רגע אחרי סיום המבצע התגובות במערכת הפוליטית מעורבות.

תנועת ש"ס: "מצפים לתגובה חריפה החל מהטיל הראשון"

" אנחנו מצפים מראש הממשלה לכך שישראל תעקוב בעין בוחנת אחר יישומה של הפסקת האש, ולתגובה חריפה החל מהטיל הראשון שיגיע מעזה. אסור שסבבי הטרור של החמאס יהפכו להרגל ולחלק ממציאות החיים של תושבי הדרום. במידה ותהיה הפרה של ההסכם, ישראל תהיה מחוייבת לשינוי אסטרטגי במדיניות כלפי החמאס.

אנו מברכים את חיילי צה"ל על ההקרבה והמסירות למען ביטחון ישראל, ואת תושבי הדרום על עמידתם האיתנה אל מול טרור החמאס. כמו כן, אנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים, ואיחולי החלמה לפצועים בסבב הלחימה הנוכח

שאול מופז: "הפסקת האש היא טעות"

"הפסקת האש היא טעות והסיבוב הבא עם חמאס מחכה מעבר לפינה".

"עם תחילת המבצע כל הקלפים היו לטובתנו: הצבא הפתיע את ארגוני הטרור והנחית עליהם מכה קשה - גם חיסול ג'עברי וגם פגיעה קשה במחסני הטילים ארוכי הטווח, היה לנו גיבוי בינלאומי, כיפת ברזל סיפקה מטריית הגנה והצילה חיי אדם והעניקה מרחב תמרון לדרג המדיני. בפועל ההישגים המבצעיים של הצבא לא תורגמו להצלחה מדינית".

עוד אמר מופז: "עם טרור אין הסדרה. יש הכרעה. ולצערי לא הושגה הכרעה ולא חידשנו את ההרתעה. כרמטכ"ל חומת מגן עצרנו את טרור המתאבדים".

"אני יודע שזה אפשרי. אפשר לנצח את הטרור".

אביגדור ליברמן: "מודה לנשיא מורסי"

שר החוץ אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים שהסתיימה לפני דקות ספורות ברך על סיום המבצע. אך הוסיף כי במידה וחמאס ישוב לסורו גם האופצייה הקרקעית תשוב לשולחן.

ליברמן הפתיע כשהודה לנשיא מצריים מוחמד מורסי על אף הטון התקיף שהפעיל כלפי ישראל: "אני רוצה להודות לנשיא מורסי עם כל ההסתייגויות, שגילה שיקול דעת וקיבל החלטות מושכלות". ליברמן הוסיף כי הוא מקווה כי מצריים תהווה גורם מייצב במזרח התיכון".

זהבה גלאון: "סבב נוסף של אלימות מגיע לקיצו"

זהבה גלאון, העומדת בראשות מר"צ, הגיבה גם היא להפסקת האש ואמר: "שבעה ימי לחימה מגיעים הערב לסיומם. סבב נוסף של אלימות, כאב ופחד שמסתיים במה שמרצ קראה לו כבר בתחילת המערכה: הפסקת אש בתיווך בינלאומי. התנגדנו לחיסול ולמבצע שבא בעקבותיו, התרענו מפני ההסלמה, כי האמנו, ועודנו מאמינים, שלכוח אין תכלית. שרק דיאלוג יכול להביא שקט. שהידברות משמעותה חיים".

"אני מברכת את ראש הממשלה שאימץ את עמדתה של מרצ ולא נגרר אחרי קריאות של גורמים שונים שעודדו אותו אלי קרב. שבמקום למתן, הוסיפו דלק למדורת האלימות. שבמקום להאזין לקול ההיגיון חשבו בחירות. אני גאה שלא היינו חלק מהמקהלה הזאת. גאה בקול הייחודי של מרצ, בחברי שהציגו עמדה מוסרית והגיונית. אני מאחלת לכולנו ימים של שקט, של היגיון, של שגרה, של שפיות. מגיע לנו"

יאיר לפיד: תזמון גרוע

גם יאיר לפיד הגיב להפסקת האש בדף הפייסבוק שלו, שם כתב: "הפסקת האש מגיעה בתזמון גרוע ומבלי שהושגו המטרות שהממשלה עצמה הציבה למבצע. לאחר שהובטח למגר את החמאס ולא לדבר איתו, מדינת ישראל גם דיברה עם חמאס וגם לא מיגרה אותו".

"אל מול היכולות הגבוהות שגילו צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, ולעומת החוסן והעמידות שהוכיח העורף הישראלי, גילתה הממשלה חולשה והססנות במימוש מטרותיה, ובהבטחת שקט מוחלט לתושבי ישראל".

"יש עתיד" תדרוש פיצוי מיידי לתושבי הדרום על הנזקים שנגרמו להם במהלך המבצע, ותקיים מעקב צמוד אחרי תהליך הפיצוי".

"במבט קדימה, אני מאמין שהמעורבות האמריקאית בהשגת הסכם הפסקת האש יוצרת הזדמנות לחידוש המשא ומתן עם הרשות הפלשתינית". אמר לפיד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר