הצהרת נתניהו - התנגשות עם נפתלי בנט

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים עם נשיא ארה"ב ברק אובמה אודות מחויבותו לשתי מדינות לשני עמים, מנוגדת כליל למשנתו של שותפו לממשלה ח"כ נפתלי בנט, בחודש האחרון אמר בנט: "אין מקום בחלקת האלוהים הקטנה שלנו למדינה נוספת" (פוליטי, בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

התנגשות ראשונה בין החברים בממשלת נתניהו השלישית? הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה ישראל מחוייבת לפתרון שתי המדינות לשני עמים, מנוגדת בפירוש למשנתו של ח"כ נפתלי בנט, ומפלגת 'הבית היהודי'.

במהלך מסיבת העיתונאים שערב הערב (רביעי) יחד עם הנשיא אובמה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ישראל מחויבת באופן מלא לשלום ולפתרון של שתי מדינות לשני עמים, אנחנו מושיטים את ידינו לשלום עם הפלסטינים"

כמובן שהצהרתו של נתניהו אינה שונה מנאומו באוניברסיטת בר אילן, בו ובמקומות אחרים לאחר מכן, כבר הצהיר על נכונותה של ישראל לשלום עם הפלסטינים, ועל מחוייבותו להסדר שתי המדינות.

בדיקה קלה במצע מפלגת 'הבית היהודי' שבראשות ח"כ נפתלי בנט, מעלה כי מפלגת הימין הדתית מתנגדת לחלוטין להתחייבות של נתניהו על שתי המדינות.

"אנו מתנגדים לכל סוג של מדינה פלסטינית ממערב לירדן" נכתב במצע המפלגה, לפי 'הבית היהודי', אין מתווה או פתרון מושלם, ולכן, דבקים בבית היהודי בתכנית אחרת של בנט, המציעה סיפוח חלקי, באופן שלדבריהם ישים סוף לקריאות ה"אפרטהייד".

"ב”שוק הרעיונות” הישראלי היו קיימים עד כה שני פתרונות בלבד: הקמת מדינה פלסטינית על מרבית שטחי יהודה ושומרון או סיפוח מלא של יהודה ושומרון על שני מיליון הערבים שבתוכם. לדעתנו, שני הפתרונות הללו אינם ישימים ושניהם מסכנים את עתידה של מדינת ישראל. ההנהגה הפלסטינית אינה חפצה ביו”ש אלא בכל מדינת ישראל, לכן אין פתרון מושלם בדורנו" נכתב במצע הבית היהודי.

בנאומו הראשון שנשא בכנסת, התייחס בנט לדברים שאמר בעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהם הביע מחויבות לתהליך השלום ולפתרון שתי המדינות.

מדברי בנט בנאומו: "אין מקום בחלקת האלוהים הקטנה שלנו למדינה נוספת, לפני כל דיון צריך להגיד שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אני מרגיש בטוח כשאחים שלי שומרים עליי מהרי בנימין", אמר אז בנט.

כאמור, הערב (רביעי) הצהיר נתניהו שוב כי ישראל מחוייבת לפתרון שתי במדינות, דבר שכפי שצויין כאן מנוגד בתכלית לאמונתו ודעתו של יו"ר הבית היהודי ח"כ נפתלי בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר