נתניהו חוסך: לא יטוס להלווית מנדלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא לייצג את ישראל בטקס האשכבה לנשיא דרום אפריקה לשעבר נלסון מנדלה. הסיבה: העלויות הגבוהות של הטיסה - כ-7 מיליון שקלים (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום ארכיון: פלאש 90)

נשיא המדינה שמעון פרס ייצג ככל הנראה את מדינת ישראל בטקס הלווית מנהיג דרום אפריקה, נלסון מנדלה, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא לטוס.

את ההחלטה קיבל נתניהו בעקבות העלות היקרה של הטיסה והאבטחה, זאת בצל הביקורת הציבורית נגדו על ההוצאות הבזבזניות במעונות ראש הממשלה.

מיד עם היוודע מותו של מנדלה, ביקשו בלשכת הנשיא כי הוא ייצג את ישראל בהלוויה, אך דיווחים שונים מסרו כי דווקא ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה זה שייצג את ישראל.

מסע הלוויה של מנדלה צפוי להיות ארוך מאוד. ביום שלישי ייערך טקס האשכבה וביום ראשון הבא תיערך ההלוויה בהשתתפות עשרות מנהיגים מרחבי העולם.

מבדיקה שערכו בלשכת נתניהו התברר כי עלויות הנסיעה של ראש הממשלה לדרום אפריקה בהתקראה קצרה צפויות לעמוד על כ-7 מיליון שקלים, בעיקר בשל סידורי האבטחה.

חכירת מטוס 'אל על' לטיסה הייתה צפויה לעלות כ-2.8 מיליון שקלים, בנוסף, עבור צורכי האבטחה היה צורך להטיס ציוד מיוחד במטוס 'הרקולס' בעלות של כ-3.2 מיליון שקלים, זאת מבלי לחשב את העלויות הנלוות.

עם את, עדיין לא ברור האם הנשיא פרס ייסע בסופו של דבר להשתתף בטקס האשכבה, ובלשכתו בוחנים את כל ההיבטים. הערב, עוד צפויה לפרס ארוחת ערב עם נשיא גואטמלה.

אל טקס האשכבה צפויים להגיע עשרות מנהיגים מרחבי העולם, בהם נשיא ארה"ב ברק אובמה ומשפחתו וכל נשיאי ארה"ב לשעבר שעודם בחיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר