התגובות לדו"ח העוני: "אנחנו העניים"

הנשיא פרס על דו"ח העוני: "מרגיש רע מאוד, אנחנו העניים". יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג: "הממשלה פגעה אנושות בשכבות החלשות ובמעמד הביניים". דרעי: "סופת העוני" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

דו"ח העוני הקשה של הביטוח לאומי פורסם היום (שלישי) לאחר שנשיא המדינה קיבל אותו לידיו, הנתון הקשה בדו"ח הוא שבישראל חיים 1,754,700 עניים, מתוכם 817,200 ילדים.

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס לדו"ח הקשה ואמר בכאב: "אני מרגיש רע מאוד שבישראל יהיו בין 800,000 למיליון ילדים רעבים, אי אפשר וזו שגיאה חמורה".

"אין עניים בישראל, אם יש עניים בישראל זה אומר שיש עם עני. לא העניים הם עניים, אנחנו עניים", הוסיף נשיא המדינה.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג הגיב גם הוא לדו"ח ואמר כי דו"ח העוני "חושף בפנינו תמונה קשה מנשוא, בה עוד ועוד משפחות עם שני הורים עובדים לא מצליחות לשרוד, ויורדות מתחת לקו העוני".

"תחת הממשלה הנוכחית ירדו אל מתחת לקו העוני עוד אלפי משפחות, חלקן הגדול משפחות השייכות למעמד הביניים, בהם שני ההורים עובדים", האשים הרצוג.

"לממשלה הנוכחית אין תכנית למלחמה בעוני", תקף יו"ר האופוזיציה: "בתקציב האחרון, פגעה הממשלה פגיעה אנושה בשכבות החלשות ובמעמד הביניים על ידי העלאת המע"מ, קיצוץ קצבאות הילדים וגזירות נוספות עד כדי כך שחלקים ממעמד הביניים גולשים במהרה אל עבר קו העוני ואת זאת נראה בדו"ח הבא כפי שמתריע מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי עצמו".

הרצוג סיים את דבריו וכתב: "על הממשלה לפעול דרסטית לתכנית לאומית לצמצום בחצי, ליעד של 10% על ידי הגדלת קצבאות הזקנה, השקעה מסיבית בחינוך, והגדרת סף קיום מינימאלי בכבוד, כך שהמדינה תבטיח ביטחון סוציאלי ופנסיוני לכל אזרח, בתעסוקה ישירה, בפנסיה מתגמלת, בשירותים רפואיים מהמעלה הראשונה, בביטחון אישי, דיור בר השגה, דיור ציבורי ובדיור מוגן".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב אף הוא לדו"ח העוני של הביטוח לאומי ואמר: "סופת העוני, אחרי הכישלון בסופת השלג, ממשלת ישראל נכשלת גם בסופת העוני. לא כיף, לא נעים לדבר על עוני, רעב ומצוקה, אבל אלו הם הנתונים המחרידים. מחצית מההורים הנתמכים מדווחים כי ילדיהם לא אכלו יום שלם בשל מחסור במזון, 29% מהילדים למשפחות הנתמכות נשרו מביה"ס, 5% מהם נאלצו לקבץ נדבות".

"שיעור העוני בקרב המשפחות עם שני מפרנסים ויותר, משפחות שהיו ידועות שנים רבות כחסינות מפני עוני, גדל מ-2% בתחילת העשור החולף ל-5% ב-2012. מנכ"ל הביטוח הלאומי מעריך שבשנה הבאה יהיו יותר עניים בעקבות הקיצוץ בקצבאות הילדים והעלאת המע״מ על מוצרים בסיסיים", הוסיף דרעי וכתב.

"לצערי, אני לא אופטימי", כתב דרעי: "ממשלה שלא הצליחה להיערך לסופת שלגים בטח שלא תצליח לטפל בסופת העוני המשתוללת כאן. במקרה הזה כבר לא יסבירו בממשלה שזאת סופה היסטורית, ולא היה ניתן להיערך אליה..".

דרעי סיים את דבריו: "בהעברת התקציב זעקנו את הנתונים הללו, היינו כקול קורא במדבר".

גם ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) הגיב לדו"ח ואמר: "שוב מתברר כי הסיסמאות וההצהרות של שר האוצר בדבר השתלבות בשוק העבודה כערובה ליציאה ממעגל העוני, נבובות וחסרות בסיס.

"מדיניות הקיצוצים בתקציבי הרווחה של שר האוצר דרדרה אל מתחת לקו העוני גם משפחות עובדות וכי ושינוי סדרי העדיפויות שלו, ימיט אסון כלכלי על תושבי ישראל. הגיע הזמן ששר האוצר יפנים את טעויותיו וישוב למדיניות של חמלה כלפי אזרחי ישראל בכלל והחלשים בפרט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר