תמנו שטה לטיבי: "אתה גזען, כל הזמן מזכיר שבאתי מאתיופיה"

ח"כ אחמד טיבי הטיח בנתניהו כי "לעולם לא היית אומר לח"כ תמנו שטה כאשר היא מלינה, שתחזור לאתיופיה" ועורר סערה. תמנו שטה לטיבי: "אתה חצוף, הגזען הראשי" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אחמד טיבי (צילום: פלאש 90)

מהומה בכנסת: ח"כ פנינה תמנו שטה תקפה את ח"כ אחמד טיבי לאחר שזה הזכיר לה לטענתה שמוצאה אתיופי, ואמרה לו: "אתה חצוף, אתה הגזען הראשי בבית הזה".

האירוע התרחש במהלך העימות במליאה בשל נאומו של נשיא הפרלמנט האירופאי. יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, הסביר את מחאתו בזמן נאומו של יו"ר הפרלמנט האירופאי מרטין שולץ: "ציפיתי לשמוע דברי ידידות ואכן שמעתי צער על השואה. ציפיתי גם לביקורת ושהוא תומך בשלום. לפתע הוא עומד פה ושולף נתון שאמרו לו ברמאללה".

"עומד פה בלב הדמוקרטיה הישראלית, בשפה גרמנית ומאשים אותנו בשקר כאילו אנחנו מונעים מים מהפלסטינים. אסור לנו למחול על פגיעה בכבוד הלאומי. כשיורקים עלינו ואומרים שקרים אני לא אשתוק אף פעם".

"על פי דו"ח מקורות ב-2006 צריכת המים העירונית הפרטית הייתה 60 מטר קוב לשנה שזה 60,000 ליטר לשנה לנפש. ברשות הפלסטינית, תחלקו את זה ל-365 ואתם מקבלים 165 ליטר ולא 17. לכן מה שנאמר כאן היום הוא שקר. מצפה מאנשי השמאל שלא תצטרפו לאויבי ישראל".

"התרגלנו שהעולם חוזר על דברי התעמולה הפלסטינים ואנחנו שותקים. מתחייב פה לעולם לא לשתוק. אחזור על האמת עוד פעם ועוד פעם עד שהיא תישמע ועד שתנצח. לא אשתוק גם כשח"כ טיבי משקר כאן. העולם מכבד מדינות שיש להן כבוד לאומי. לנו יש כבוד לאומי ולא ניתן לשקר להיאמר. קורא לנשיא: תחזור בך מדברי השקר".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ תע"ל) עלה מיד לאחר בנט ותקף אותו ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בנט שמכנה את שולץ שקרן מעוות עובדות ועשה מעצמו לעג. לגבי מה שאמר ראש הממשלה, אי אפשר שבכל פעם שאני אפצה את פי אתם תשלחו אותנו למקום אחר שאיננו המולדת שלנו. לעולם לא היית אומר לח"כ תמנו שטה כאשר היא מלינה, שהיא תחזור לאתיופיה".

ח"כ פנינה תמנו שטה, שהיה נראה כי היא נפגעה מטיבי צעקה לעברו: "אתה חצוף, אתה כל הזמן מזכיר לי שבאתי מאתיופיה. אתה הגזען הראשי בבית הזה".

ראש הממשלה נתניהו ענה לח"כ טיבי: אל תעוות את דברי, לא שלחתי אותך למדינה אחרת. אמרתי שאתה יכול להישאר בביתך תחת שלטון פלשתיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר