דמוקרטיה במיטבה: 68:0 ל"חוק משאל העם"

לאחר שכל חברי הכנסת מהאופוזיציה החרימו את הדיונים על "חוק משאל העם" עבר החוק ב"רוב קולות" - 68 נגד 0, כחוק יסוד. נתניהו: "רק כך נשמור על שקט פנימי" (פוליטי, מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נתניהו מאושר במליאת הכנסת (צילום: פלאש 90)

השבוע הדרמטי בכנסת הגיע לסיומו עם אישורו של "חוק משאל העם", הקובע כי בכל החלטה על החזרת שטחים, תחויב הממשלה להביא את ההצעה למשאל עם.

כמו בדיונים על "חוק המשילות" ו"חוק הגיוס", כל חברי הכנסת מהאופוזיציה החרימו את הדיונים וכך קיבלנו תמונה סוריאליסטית במליאת הכנסת - הקואליציה מעבירה שלושה חוקים קריטים לעתיד המדינה ללא האופוזיציה.

כאמור, "חוק משאל עם" אושר הערב (רביעי) על ידי הכנסת ברוב של 68 ללא מתנגדים ונמנעים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר במליאה כי "כשבאים להחליט החלטה כה גורלית, אם נגיע לכך, חייבים ללכת לעם. זה הדבר הנכון לעשות והצודק מבחינה דמוקרטית". לדבריו, "זה הדבר היחיד שיכול לשמור על השלום הפנימי בתוכנו".

נתניהו הוסיף: "אני תומך בחוק הזה ומבקש להעביר אותו מהטעם הפשוט שהחלטה בהסדר כזה חייבת להתקבל על ידי העם. ההחלטה שאנחנו מקבלים היום היא היסטורית ואנחנו צריכים להיות גאים בכך שהקואליציה הזו מעבירה אותו. עכשיו נחליט לתת לעם את היכולת להחליט".

יו"ר הקואליציה, יריב לוין, הציג את החוק ואמר כי "מאחר שעקרון עריכת משאל העם במקרה של ויתור על שטח ריבוני הוא בהחלט עקרון שניתן וראוי לעגנו בחוק יסוד, מוצע לכנסת לעגן עיקרון זה פעם נוספת והפעם כנורמה שבייסוד שיטתנו המשפטית במסגרת של חוק יסוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר