הפסקת האש • הפוליטיקאים מגיבים: "התקפלות, סטירת לחי"

המערכת הפוליטית מגיבה בעד ונגד החלטת הקבינט להפסקת אש עם החמאס. איילת שקד: "זו התקפלות"; אלי ישי: "סטירת לחי"; בוז'י הרצוג: "אני תומך בקבלת ההצעה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג (צילום: פלאש 90)

מבצע צוק איתן - הסוף: הסכמת הקבינט המדיני ביטחוני בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק את הלחימה ברצועת עזה ולהיענות לבקשת מצרים להפסקת אש מעוררת הבוקר (שלישי) סערה בקרב הפוליטיקאים אשר חלקם תוקפים בחריפות את ההחלטה ואחרים דווקא מצדדים בעמדת נתניהו.

יו"ר סיעת 'הבית היהודי' ח"כ איילת שקד הגיבה: "הפסקת אש בלי פגיעה קשה במנהרות ובמערך הטילים פרושה התקפלות. עם ישראל חזק; צה"ל דרוך ומוכן; חמאס על הקרשים. זה הזמן להכרעה. אחרת נאפשר לחמאס שוב להתעצם ונגיע לעוד עימות בקרוב".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אומר בתגובה כי "תנועת ש"ס במשך כל מבצע צוק איתן נתנה גיבוי מלא לרה"מ במלחמתו בטרור. כעת אנו תובעים מראש הממשלה לקבל החלטה, כי מדינת ישראל תוציא לאלתר את כל תוכניותיה לחיסול הטרור בעזה מיד בהפרה הראשונה של הפסקת האש".

"אסור לממשלת ישראל לשתוק, ועליה להגיב בחריפות כבר במטח הראשון לעבר ערי ישראל", אומר דרעי.

ח"כ אלי ישי תקף את החלטת הקבינט ואמר: "הפסקת אש בעת הזו הינה סטירת לחי לאזרחי ישראל כולם - לממשלת ישראל ישנה מחוייבות לבטחונם של אזרחי ישראל והפסקת האש סותרת נחרצות מחוייבות זו".

"הייתה לנו החובה והיכולת למוטט את תשתיות החמאס ולהחזיר את עזה עשרות שנים אחורה" המשך ח"כ ישי ותקף: "הפסקת אש בעת הזו מהווה סתירת לחי לאזרחים ובפועל תהיה רק פסק זמן לפני חידוש הירי והחזרת המציאות, שאזרחי ישראל יהיו במקלטים ותחת איומי הגראדים והרקטות".

סגן שר הביטחון דני דנון מתח באולפן ynet ביקורת על ההכרזה על הפסקת אש ואמר: "המבצע הזה נכשל, מי שהוביל אותו לכישלון הוא ראש הממשלה לצערי. הפכנו לקבלן משנה של מפלגת העבודה. לא בשביל זה נבחרנו. התרפסנו, הושפלנו".

מנגד, יו"ר מפלגת העבודה ויו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק בוזי הרצוג בירך על ההחלטה של הקבינט: "אני תומך בקבלת ההצעה המצרית להפסקת אש שתחזיר את השקט לתושבי הדרום ומקווה שחמאס אכן יכבד אותה. אם הממשלה לא תדע לתרגם את הפסקת האש לבסיס להתנעה מדינית מחוללת שינוי, היא תהפוך להיות חסרת ערך ולעוד פסק זמן עד להסלמה הבאה".

הרצוג לא פספס את ההזדמנות לתקוף את נתניהו: "לצערי, נתניהו לא ניצל את שנות השקט שניתנו לו כדי להביא להסדר מדיני. הגיע הזמן שנפסיק עם הלופ האינסופי הזה ונבין שהפתרון היחיד שישמור על ביטחון ישראל הוא הסדר מדיני ארוך טווח".

יו"ר 'העבודה' לשעבר, ח"כ שלי יחימוביץ ברכה על החלטת הקבינט ואמרה: "זהו סיום טוב והגיוני למבצע מוצלח ומדוד, שבו גם צה"ל וגם החברה הישראלית הפגינו חוסן, עוצמה ולכידות.

יחימוביץ התייחסה להתנגדות של יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן ויו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט שהצביעו נגד הפסקת האש ואמרה: "ראש הממשלה נתניהו הפגין קור רוח ואחריות במבצע זה, וטוב שלא נגרר אחרי איומיהם ותביעותיהם של השרים בנט וליברמן. כעת, אחרי הפגנת העוצמה הישראלית, יש לשוב אל שולחן המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ולחתור להסדר מדיני".

יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה בתגובה כי "נכון עשה הקבינט שקיבל את ההחלטה להפסקת האש מתוך הבנה שאין דבר כזה חיסול תשתיות הטרור בכוח. כעת מוטל על החמאס לכבד את ההסכמות".

"האתגר שעומד כעת בפני ראש הממשלה הוא לא להסתפק בשקט זמני ולחזור על עוד מבצע ועוד מבצע, אלא לפעול באומץ ולחזק את אבו מאזן כנציג הלגיטימי של העם הפלסטיני, ולהציג חזון מדיני אמיתי של סיום הסכסוך וגיבוי הליגה הערבית כדי לשים סוף למעגל הדמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר